Ik vind Nora mooier. Je zou ook nog Saar Nora *achternaam* kunnen doen.. Saar als eerste naam en Nora als tweede
Sarah word vaker aan islamitische meisjes gegeven. Noor, Nour en Noura zijn lang niet zo populair bij islamieten.
Nora vind ik echt zo'n naam die je nu ineens heel veel hoort. Als je over 20 jaar een Nora tegenkomt weet je bijna zeker dat ze is geboren in 2013/2014/2015. Sara daarentegen is tijdloos. En ik heb een zwak voor die naam...
Overigens: Nora komt van Eleonora en die naam komt via het Spaans uit het Arabisch El-i-noor (God is licht). Dus inderdaad geen Nederlandse naam. Maar Sara komt van het Hebreeuwse sjar (vorst) en is dus ook geen Nederlandse naam. Allebei wel allang goed ingeburgerd dus wat betreft Nederlandse namen vind ik beiden goed kunnen.
Ik denken ook dat Sara beter past bij de namen van de jongens ..neig ook steeds meer naar die naam. Ook omdat we die al lang hadden..jammer dat je hem veel hoort in allerlei varianten dat wel..maar goed blijkbaar gaan we toch voor populaire namen.. Net onder douche voorweeen dus hopelijk worden we snel ge dwongen tot het maken van een keuze
Ok we hebben er een nachtje over geslapen en zijn er vrij zeker van dat het Sara gaat worden. Past voor mijn gevoel toch beter bij ons en bij de jongens. Nora vind ik ook nog superleuk en blijft in achterhoofd. Dus mocht ze bij geboorte een echte Nora zijn dan doen we die haha toch nog optie open houden ..fijn die hormoontjes en twijfel
Saar, Sara, Noor, Nora of Nore? Kan allemaal leuk bij je jongens... Maar ik zou bij de keuze blijven die jullie al hadden gemaakt . Dit zijn denk ik van die 'nesteldrang-twijfels'... Of je kiest pas als je dochter er is? Misschien weet je het zodra je haar ziet...
Ja inderdaad ben ik ook bang voor. .Sara hadden we al voor mijn zwangerschap. Ging twijfelen doordat ik hem vaker ging horen. .maar blijf hem mooi vinden dus waarschijnlijk worst het dus gewoon Sara en afkorten tot Saar bedankt!
Elk kind heeft wel zo'n periode dat ze niet blij zijn met hun naam... Ach, ze hebben het er maar mee te doen hihi In ieder geval succes met de bevalling !!