Ik zit te denken over meisjes namen, voor een jongen hebben we al een naam. Nou vind ik Lenthe wel een hele leuke naam maar ik vroeg me af of deze naam alleen in het voorjaar gekozen word. Ong.5 september word ons kindje geboren dus genoeg tijd om een andere naam te bedenken. Verder hou ik ontzettend van bloemen namen maar rozemarijn en jasmijn vallen af, of een naam die past bij het jaar getij. Hebben jullie tips?
Roos natuurlijk Merel Iris Fleur Lilly Aster (niet mijn smaak maar is een herfstbloem dus past bij het seizoen)
Lenthe kan je naar mijn mening best gebruiken voor een kindje dat niet in het voorjaar geboren is. Wat vind je van Madelief?
en als je van Lenthe, Benthe maakt? dan zou je als 2e naam bijv. Summer kunnen doen. Persoonlijk vind ik Benthe een super mooie naam. alleen helaas vl niet met me eens... haha
ik vind het juist leuker als je de naam NIET in de lente geeft hihi - zodat het echt een mensennaam is zeg maar... Noël of Noëlle wordt toch ook niet alleen aan kerstkindjes gegeven? Maar oke mooie naam. Ik vind Ninthe ook erg mooi. Maar dat is dan weer geen natuur naam zeg maar.
Ik vind echt niet dat de naam Lenthe alleen in de lente gegeven mag worden hoor. Ik zou het gewoon doen als je het een mooie naam vindt!
Wat mij betreft is Lenthe zo 'ingeburgerd' als naam, dat hij best het hele jaar door gegeven kan worden Ik vind Lenthe, in tegenstelling tot Benthe/Jenthe etc, een hele leuke naam! Andere ideetjes: Lily of 'gewoon' Lelie Fleur/Floor Soleil Solenne Zonne Lolente Madelief Sterre Livia
Als jij voor de naam kiest, dan wordt de naam niet alleen in het voorjaar gekozen. Wij hebben de naam oa juist niet gekozen omdat onze dochter in het voorjaar geboren is.
Ik vind Lenthe niet perse iets voor het voorjaar hoor! Voor een jongetje vind ik Sep erg leuk. Ik ben precies half september uitgerekend dus de kans is heel groot dat het kindje in september geboren gaat worden. Om deze reden zal het kindje geen Sep gaan heten omdat ik niet wil dat men denkt dat hij zo heet vanwege de maand september. Dus je kindje Lenthe noemen in de herfst vind ik een heel goede en leuke optie!