naam Lenthe, niet in het voorjaar

Discussie in 'Babynamen' gestart door S87, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S87

S87 Actief lid

15 aug 2013
    249
    0
    0
    creabea
    in het noorden
    Ik zit te denken over meisjes namen, voor een jongen hebben we al een naam. Nou vind ik Lenthe wel een hele leuke naam maar ik vroeg me af of deze naam alleen in het voorjaar gekozen word. Ong.5 september word ons kindje geboren dus genoeg tijd om een andere naam te bedenken. Verder hou ik ontzettend van bloemen namen maar rozemarijn en jasmijn vallen af, of een naam die past bij het jaar getij. Hebben jullie tips?

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Roos natuurlijk ;)
    Merel
    Iris
    Fleur
    Lilly
    Aster (niet mijn smaak maar is een herfstbloem dus past bij het seizoen)

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Lenthe kan je naar mijn mening best gebruiken voor een kindje dat niet in het voorjaar geboren is.
    Wat vind je van Madelief?

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    en als je van Lenthe, Benthe maakt? dan zou je als 2e naam bijv. Summer kunnen doen. Persoonlijk vind ik Benthe een super mooie naam. alleen helaas vl niet met me eens... haha

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het juist leuker als je de naam NIET in de lente geeft hihi - zodat het echt een mensennaam is zeg maar... Noël of Noëlle wordt toch ook niet alleen aan kerstkindjes gegeven?

Maar oke mooie naam. Ik vind Ninthe ook erg mooi. Maar dat is dan weer geen natuur naam zeg maar.

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Ik vind echt niet dat de naam Lenthe alleen in de lente gegeven mag worden hoor. Ik zou het gewoon doen als je het een mooie naam vindt!

7. Bardot

Bardot Lid

22 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mij betreft is Lenthe zo 'ingeburgerd' als naam, dat hij best het hele jaar door gegeven kan worden :) Ik vind Lenthe, in tegenstelling tot Benthe/Jenthe etc, een hele leuke naam!

Andere ideetjes:

Lily of 'gewoon' Lelie
    Fleur/Floor
    Soleil
    Solenne
    Zonne
    Lolente
    Madelief
    Sterre
    Livia

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Als jij voor de naam kiest, dan wordt de naam niet alleen in het voorjaar gekozen. ;) :p

Wij hebben de naam oa juist niet gekozen omdat onze dochter in het voorjaar geboren is.

9. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind Lenthe niet perse iets voor het voorjaar hoor!

Voor een jongetje vind ik Sep erg leuk.
    Ik ben precies half september uitgerekend dus de kans is heel groot dat het kindje in september geboren gaat worden. Om deze reden zal het kindje geen Sep gaan heten omdat ik niet wil dat men denkt dat hij zo heet vanwege de maand september.

Dus je kindje Lenthe noemen in de herfst vind ik een heel goede en leuke optie!

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hele mooie naam! Ik zag daarstraks op facebook ook de naam Ninthe voorbij komen.. Ook leuk :)

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kan prima ook in het najaar.

Deel Deze Pagina