Kunnen we deze naam wel kiezen?

Discussion in 'Babynamen' started by Willow, Dec 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Hoi,

We hebben best veel moeite om een naam voor ons kindje te kiezen.

We hebben al tijden een naam in ons hoofd zitten, die we allebei mooi vinden.

Nu is het zo dat de zus van mijn zwager (de man van mijn zus) een kindje is verloren na zo'n 8 maanden zwangerschap. Het is zo'n 7 jaar geleden. Ze hadden voor dat kindje dezelfde naam.

Mijn man vindt het ver genoeg weg. Want eigenlijk spreken we ze maar ongeveer 2 x per jaar op een verjaardag.
    Ik heb er meer moeite mee. Ik zou ze kunnen bellen, wat ze ervan zouden vinden.

Of toch gewoon een andere naam vinden....

Wat vinden jullie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou t niet doen, hoewel t 7 jaar geleden is, is de pijn er evengoed nog. :(

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik zou het ook niet doen. Het is hun kindje en die wordt echt niet vergeten, al is het 20 jaar geleden. Als je jullie kindje nu zo gaat noemen kan ik me voorstellen dat het voor hun voelt alsof hun kindje vervangen wordt ofzo..

4. friendly

friendly Fanatiek lid

Aug 15, 2006
    2,067
    0
    0
    Als ik het goed begrijp gaat het dus om een kindje van niet-directe familie van jou (de zus van de man van je zus). Dit lijkt mij geen probleem. Als jullie de naam mooi vinden dan zou ik deze naam gewoon kiezen. Het is anders als het directe familie is of iemand die je vaak ziet, maar dit is geen van twee het geval. Twijfel je zelf echter dan zou ik het niet doen, dan krijg je later misschien spijt. Vraag het anders eens aan de zus van je man, zij staat dichter bij die mensen en kan het misschien voor jullie wat relativeren. aan de andere kant, dan is ze wel op de hoogte van de naam... mmm toch lastig...

5. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Het is de zus van de man van mijn zus. Dus familie van mijn familie.

Ach we hebben ook nog zo'n 20 weken om een naam te verzinnen. Misschien een variant die er een beetje op lijkt.

Ik wil zeker niemand kwetsen. Dus misschien moeten we maar gewoon verder met verzinnen.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Je moet echt op je eigen gevoel afgaan.
    Het feit dat je twijfelt zegt al veel natuurlijk.
    Ik zou het niet doen.
    Je associeert zelf de naam ook met het overleden kindje van de zus van je zwager.

Moeilijk zeg!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    misschien met hun erover hebben.

8. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Ik zou het bespreken, voor hetzelfde geld vinden ze het juist leuk?

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als ik heeel eerlijk ben zou ik het niet doen. De kans dat er iemand gekwetst wordt is zo gigantisch groot! En als het kindje nog wel geleefd had? Had je de naam dan wel gekozen?

Er zijn zoveel namen... daar zit vast nog wel een mooie tussen denk ik dan en ik zou het persoonlijk niet waard vinden dat er iemand gekwetst wordt... Plus je zit ook nog dat mensen het er altijd bij gaan halen.. Daar kunnen jullie niets aan doen, maar het gebeurt... Jullie kindje zal altijd verbonden zijn met het overleden kindje...

10. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    We zijn er al uit. We doen het niet.

Gewoon verder zoeken, er komt vast een leuke naam voorbij.

Bedankt voor de reacties!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik denk dat het een verstandige keus is en natuurlijk komt er wel weer een andere leuke naam voorbij...

Wat wel belangrijk is is dat het JULLIE keus is!

Share This Page