Vanaf wanneer kan je t eten wat meer gescheiden aan gaan bieden? Dus een bordje met bijv: bloemkool, daarnaast aardappel en daarnaast kip. Alles nog wel geprakt/gemixt maar niet gemengd. Zodat ze de smaken los van elkaar gaan waarderen en proeven zeg maar? Wie weet dit of doet dit?
kan je toch nu ook doen? apart mixen, of prakken , en elke hap van wat anders ,volgens mij heeft leeftijd weinig te maken , tja minste 6 maanden geweest kan je gewoon apart of mengen geven ik geef nu mij zoon gewoon stukken , ,alles wel in een pan koken, bloemkool,.aardappel, enzo snijden , zo krijgt hij elke hap wat anders , bloemkool , dan vlees , of wat anders
Ik heb Eva nooit geprakt en gemengd eten gegeven. Altijd gewoon stukjes groente en rijst of pasta. Met 11 maanden gaan we ook langzaamaan vlees erbij geven.
rond 8 maanden ben ik grof gaan met prakken en kreeg ze flinke stukjes zodat ze kon wennen. vanaf 9 maanden eet ze gewoon der eten en maak de aardappels en vlees in stukjes en de rest kan ze zelf goed eten.
Ja want t lijkt mij toch dat ze de smaken zo beter kan onderscheiden...Maar aan de andere kant als je zeg maar aardappels,broccoli en kip maakt en je geeft een hapje aardappel..dat smaakt toch nergens naar?
Dat vind jij, maar voor een baby is het al heel wat. Mijn vriend vindt gekookte aardappels trouwens heel lekker (ook zonder zout of saus/jus), dus smaken verschillen. Eva eet ook met smaak spaghetti of macaroni, terwijl ik dat zonder saus of kaas toch echt niet lekker vind.
Bijna alles wel. Rijst en yoghurt gaan vaak op een lepel (al eet ze rijst ook wel door het korreltje voor korreltje te pakken) en de lepel houden wij vast, want dat gaat nog niet met beleid (ze is nogal druk). En hoe je dat moet zien... een sperzieboon pakt ze van haar blad en stopt het in haar mond en hapt het af, of ze trekt 'm eerst uit elkaar en stopt dan een stuk in haar mond. En we geven ook wel kant en klare stukjes die ze zo in haar mond kan stoppen en soms laat ze zich voeren. Maar meestal wil ze het zelf doen.
sinds een paar dagen prak ik het eten niet meer, Esmee vertikt het anders om te eten en het liefst eet ze met haar handen.
kan ik geen leeftijd aan binden als ze er aan toe zijn bij mijn zoon was dit al vrij vroeg, toen ik het idee had dat hij het fijn kon kauwen gaf ik geen geprakt spul meer maar kleine stukjes ik denk een maand of 6
ik legde het in losse stukjes op zijn bordje (verdeeld in soorten, 1 plek de groente, 1plek de aardappel, 1 plek vlees) en liet hem zelf (met de handjes) 1 voor 1 hapjes eraf pakken en in zijn mond stoppen Omdat Ramón de tweede is is hij misschien wat eerder dan andere kinderen (vaak is de tweede wat vlugger met bepaalde dingen)
Jelle heeft alles een tijdje geprakt gekregen, toen alles los en in stukjes zodat hij het zelf kan pakken, en nu weer geprakt... Als ik het prak kan hij zelf scheppen en de vork in zijn mond doen, voor loose stukjes heeft hij nog niet genoeg coordinatie... En hij wil nu eenmaal graag zelf eten... Zo leuk om te zien! Overigens doe ik het vlees er niet door, dat krijgt hij als laatste, anders gaat hij zitten viezerikken om bij het vlees te komen en eet hij ook alleen maar vlees...
Eva heeft vanaf het begin (6 maanden) stukjes gekregen. En nu gaat het echt super, het is echt heel goed voor de coordinatie! Ze laat haast nooit meer een stukje vallen en zelfs de boontjes uit de sperziebonen (uhm hoe noem je dat ) pakt ze netjes op en stopt ze in haar mond. Als ze geen zin meer heeft of moe is en haar concentratie verliest gaat ze trouwens met haar eten gooien .