Robin vinden wij een erg leuke naam voor een meisje. We zijn vrij open over de namen, heb het er dus al met mijn ouders gehad Mijn pa vindt het een geweldige naam, mijn moeder zegt dat iedereen het verkeerd uit gaat spreken. Wij hadden bedacht dat je het uitspreekt met een korte o, dus als robbin, dat vinden wij namelijk mooier. Maar mijn moeder zegt dat iedereen het waarschijnlijk als Róóbin gaat uitspreken.. Hoe zouden jullie het uitspreken? Met dubbele b schrijven vind ik weer niet mooi..
Ik zo robin met een korte o uitspreken. En als je echt geen twijfel wilt dan robbin doen? Of vind je dat dan weer gek? Herstel, zie dat je dat niet wilt!
Vroeger zou ik het hebben uitgesproken als Robin met een korte o, maar ik heb een neefje die ook zo heet en dat is met een lange o, dus ik zou het automatisch uitspreken met een lange o.
Bij een meisje inderdaad met een 'korte o'. Bij een jongen gaat ie automatisch op een 'lange o' bij mij
Als ik het lees, is het eerste wat in me opkomt "ROB-in". Korte "o" dus. Heb het ook nog nooit anders gehoord.
Je kunt ook Robyn doen. Of Robinn. Ik vind het een geweldige naam. Staat hier ook op het unisex lijstje.
Taaltech isch moet je het uitsprekenmet de lange klank.... Toch denk ik dat de meeste het met de korte zouden uitspreken, zeker bij een meisje. Met de lange klank vind ik het meer bij een jongen passen.
Bedankt voor jullie reacties Denk, voor nu, dat dit de top 1 naam is En ach, als de mensen ons kennen weten ze op den duur natuurlijk hoe ze het uit moeten spreken. Dus zal vast goedkomen
Mijn dochter heet zo, wij spreken het uit met een o en niet met een oo. De meeste mensen trouwens ook hoor, maar zo af en toe zeggen ze Roobin. Vaak mensen die haar voor het eerst ontmoeten, daarna gaat het bijna altijd wel goed.
Ik vind Roobin maar stom klinken, ook omdat het een Engelse naam is. Mijn man heet Robin, met korte o, vind het een hele mooie naam Maar die naam wordt wel vaak verkeerd gezegd, en dan heeft ie ook nog eens een collega die Robin met oo heet. Maar het lijkt me geen reden om de naam niet te kiezen, gewoon doen!
Korte o (Ro-bin). Roobin ken ik dan alleen weer als jongensnaam, grappig die verschillen. Ook lastig voor jullie TS