lidmaatschap ANWB opzeggen

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik heb een vraag..

mijn man is al jaren lid van de anwb. nog nooit gebruik ervan gemaakt.

op 16 november hebben we weer een acceptgiro gekregen voor een jaarbetaling.

gister zei hij: zeg hem maar op, want nooit gebruik ik het en blabla.

ik net bellen. zegt die vrouw: opzeggen had vóór 15 november gemoeten dus je zit er nog een jaar aan vast. :$

waarom sturen ze pas NA de opzegdatum dan een soort van herinnring voor jezelf, van owja ik ben lid, ik wil nog wel een jaar of niet...

nu word hij dus pas opgezegd per 31-12-12 :x

is het tegenwoordig niet zo dat als je al een jaar lid bent geweest dat je het maandelijks op kan zeggen/moet kunnen zeggen?

2. Jade86

Jade86 Bekend lid

Goeie vraag! Ik lees effe met je mee want ik zit hier met precies hetzelfde.

3. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ik zou het niet afzeggen hoor,stel dat er wat gebeurt.Ik ben nu 7 jaar kid,en heb er tot nu toe 2 keer gebruik van gemaakt.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij is dat maandelijks opzegbaar bij de meeste verzekeringsmaatschappijen, maar niet bij een jaarlijks abonnement voor de wegenwacht. Ik zou 'm trouwens ook niet opzeggen. Mijn man zit er nu 14 jaar bij en heeft 'm ook nog niet vaak gebruikt, maar ik vind het al fijn om de zekerheid te hebben.

5. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Wij wilden het opzeggen in oktober, hebben een lease auto dus in 2012 hoeven we de verzekering niet meer. Maar helaas, toen konden wij het al niet meer doen....

Dus helaas, ben bang dat je er nog een jaar aan vast zit.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb vorig jaar toen wij naar Amerika verhuisde gebeld, ergens in december geloof ik, en kon het gewoon stopzetten! Misschien is emigreren een ander verhaal, maarja, ik vind dit ook niet kunnen. Bel nog eens en wellicht krijg je een ander eraan?

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat is vreemd, want ze zeggen zelf dat de opzegging voor 15 november in het lopende jaar binnen moet zijn. Als je echt voor die datum opgezegd hebt, zou ik nog eens contact opnemen want dat kan zo niet.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou nog een keer bellen en afwachten bij de volgende klantenservice medewerker zegt.

Dat kan nog weleens verschillen.

En volgens mij is het ook gewoon per maand opzegbaar maar dat weet ik niet zeker..

9. Engeltje1

he balen!! kan ook weinig vinden op internet.
    alleen maar boze mensen net als ik :p

tsja, ik vind het gewoon zonde om iets te betalen voor wat je niet gebruikt. ALS er ooit is wat gebeurd, is er altijd hulp, je zal gelijk een rekening moeten betalen, maar dat is het probleem niet.

zo had ik laatst ook een vraag over 3 poezenverzekeringen die ik heb afgesloten voor 5 jaar (nu 2 jaar geleden) en niet op kan zeggen pff!!! je werkt, maar "gooit" gewoon je geld weg. vind ik zonde.

10. Engeltje1

dit is wel raar ja!! want ls net ook iets over lease auto's
    als je daarover beschikt kan je sowieos opzeggen (dacht ik)

11. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    nee je kunt m niet opzeggen voor 31-12-2012....

ik had ook ANWB... auto de deur uitgedaan en eind november hun een brief gestuurd om op te zeggen.. ik dacht ook aan een maand opzegtermijn maar helaas trapten ze daar niet in....
    had dus ANWB maar geen auto!!!!

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Zover ik weet werkt dat bij de Anwb niet zo.
    Als er wat gebeurd, en je belt de anwb, en je bent geen lid.. moet je ter plekke lid worden.
    Kameraadje van me had dat laatst namelijk ook, die moest ter plekke lid worden.
    Dus naar mijn idee kun je nu beter gewoon lid blijven.
    Zelf heb ik het ook al bijna 2 jaar (en helaas al 3x anwb thuis moeten laten komen ;)) vind het toch wel ideaal, en fijn gevoel dat als er wat gebeurd, je in ieder geval zeker weet dat je hulp kunt krijgen, en evt. vervangend vervoer.

13. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is een wetswijziging geweest waardoor je eerst een aankondiging van verleninging moet doen, je mag geen abbo's meer stilzwijgend verlengen...

Ik ben nog wel lid van de ANWB, maar dan zonder aanvullende dingen. Vind het toch wel handig, zelfs met een leaseauto, en het kost iets van 16 euro ofzo?

14. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Dan heb je een goedkope ;)
    Ik ben 85 euro kwijt voor een jaar. (wel met woonplaats service, heb ze dus al 3x thuis gehad, en met vervangend vervoer)

15. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ze vangen goed geld daar bij die ANWB, ik denk dat er genoeg mensen zijn die moeten door betalen terwijl ze geen auto meer hebben...

16. Engeltje1

mijn zus stond laatst stil langs de snelweg met een kapotte band.
    geen lid van anwb, maar zijn haar wel komen helpen. ze stond langs de weg met een kleine van 9 maanden.

ze heeft nooit een rekening gehad of lid moeten worden.
    misschien wastie man gewoon zo aardig geweest om een mama met kind in nood te helpen :p

en mijn ex een paar jaar geleden. zijn koppelingsplaat was door, waardoor hij niet meer weg kon komen. anwb kwam en hij heeft de naam en gegevens van een vriendvan hem opgegeven die wel lid is van anwb. ze vragen niet eens naar je gegevens om te controleren :(

17. Dan heb je er geen wegenwacht bij, je krijgt dan alleen de kampioen, korting op kleding etc.

18. Engeltje1

nee pecies! dat dacht ik dus ook...
    hier kost het ook "maar" 51.50 .. maar is toch WEER 51.50 ;)

19. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Voor 16 euro krijg je geloof ik alleen het tijdschrift en niet de autoservice... dan kost het rond de 50 euro per jaar. Had zelf al geprobeerd om het tijdschrift af te zeggen en alleen te btalen voor autoservice maar dat kan dus niet. Ze weten het wel bij de ANWB !

20. Ik werk zelf bij de anwb, dus hoop dat ik het jullie een beetje kan uitleggen. De ANWB is een verenging en geen verzekeringsmaatschappij, daarom kan het bij de ANWB als 1 van de weinigen maar 1 keer per jaar worden opgezegd voor 15 november en niet maandelijks. Wat ik begrepen heb willen ze het wel wijzigen, maar is weg veel werk aangezien we veel miljoen leden hebben.

Over het opzeggen: wanneer je de auto verkocht hebt na de 15e en je hebt dan een vrijwaring, dan kan je alsnog opzeggen, ga dan wel even langs de dichstbijzijnde anwb winkel.

@ Engeltje, erg vreemd je kan altijd opzeggen voor de 15e, ben je in ene winkel geweest of heb je het telefonisch geprobeerd?

Deel Deze Pagina