Spinning/RPM

Discussie in 'De lounge' gestart door Belle1981, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me dinsdag ingeschreven voor een eerste les RPM. Ik ben een fanatiek bodypumper/cxworx en ik wilde eens gaan spinnen. Ik heb echt de ballen verstand van spinning. Ik krijg wel een hele uitleg etc. maar ik vroeg me af: wie spint er en helpt het goed om af te vallen? (bodypump is daar ook enorm goed voor, maar ik wil ook wat extra conditie erbij opbouwen, longinhoud zeg maar)
    Kleding: ze raden een korte broek aan maar ik van m'n leven nog nooit een korte broek aan gehad, is een lange strakke ook goed, iig. om te beginnen, ik wil daarna best ene halflange strakke broek kopen...

En de belangrijkste vraag: is het leuk?

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga 2 a 3 keer per week spinnen en ik vind het superleuk om te doen. De spinning leerkracht heeft daar ook wel mee te maken hoor! T is echt iemand die weet te motiveren en veel humor heeft :cool:

Het helpt zeker om af te vallen. Je verbrandt zo'n 500 tot 600 kcal per uur! Welja, als je hetzelfde blijft eten zoals anders val je ermee af. Als je ineens veel meer gaat gaan eten zal je gelijk blijven qua gewicht. Je mag ook wel wat extra eten op een dag als je gaat spinnen, maar als je wil afvallen moet je opletten dat je niet teveel extra gaat eten.

Ik draag een halflange spannende broek. Daar ben ik het gemakkelijkst in. Ik droeg in het begin ook altijd van die losse, redelijk lange broeken, maar die zijn niet zo handig tijdens het fietsen. (maar het lukte wel hoor)

Nog enkele tips: neem zeker een handdoek mee die je over je stuur hangt, flesje water (niet met draaidop want dit is niet handig als je aan het fietsen bent) En ga niet eten vlak voor je moet spinnen. Eet eventueel een tijdje voor je gaat spinnen iets of erna pas. Maar als je vlak ervoor gaat eten kan dat wel eens slecht aflopen :D

veel plezier met het spinnen!!

3. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was van plan 2 keer per week te gaan ongeveer, of 1 keer spinnen en 1 keer balance op den duur, maar dat moet ik ook nog proberen, 3 keer pump hou ik er zeker in (je verbrand er ong. 500 kcal mee en daarna de 24 uur erna nog eens rond de 500 omdat je je spieren hebt getraind. Is dus echt een super workout om af te vallen. Maar ik wil daarnaast ook wat conditie en ik dacht dat spinnen daar wel geod voor zou zijn.

Ik heb een lange strakke jazzpant, zo'n strakke dansbroek zeg maar ;) niets los dat zit voor geen meter vind ik ;)

Ik ga het egwoon proberen, nog een vraag: heb je snel last van je kruis? aangezien ze vaak fietsbroken met zo'n zeemlerenkruis aanraden? of gaat het zo ook wel?

Ik ben nu in 2.5 maand 11 kilo kwijt met eten aanpassen, bodypump en cxworx :) maar er moet nog een kilo of 15 af minimaal ;)

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh heerlijk, spinning!!! Maar idd, het maakt wel uit welke instructeur het geeft! Je moet echt iemand hebben die je nog net het laatste zetje kan geven, terwijl je eigenlijk kapot bent!

Ik heb het eerst heel lang in mijn oude woonplaats gedaan en die vent was errug goed! (en mooi, whaha!)

Later ben ik verhuisd en daar heb ik het ook een tijdje gedaan, maar vond het lang niet zo leuk...:(!

Kleren, ik zou zeker een broek met zeemlerenkruis doen! Daar krijg je anders echt last van!
    Ook rpmschoenen zijn erg handig. Ik heb ze toen gewoon via marktplaats gekocht! Dan kun je je zeg maar in de trappers klikken en dan heb je veel meer grip!

Succes!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Spinning is heerlijk...ik heb zelfs een spinningbike voor thuis aangeschaft.

Ik zou een fietsbroek aan doen, handdoek mee en een volle fles water.

6. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen broek met zo'n zeemvel in maar het is wel een aanrader want het doet idd geen deugd om een uur op de fiets te zitten!

En waw, wat ben je al veel afgevallen! Veel succes en veel plezier verder!!

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Goed topic dit, ik wil het zelf ook gaan doen maar denk dat ik nu niet fit genoeg ben. Dat wil zeggen, dat ik na 10 minuten spinnen al moet stoppen..;). Denk dat ik eerste een maandje de fitnesszaal in moet en zelf een beetje conditie op moet bouwen...

Nog meer mensen met ervaringen??

Veel succes ts!

Charlie

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik spin ook (al jaren). Vind het heerlijk, een uurtje trappen op een fiets en niet teveel hoeven nadenken! Alhoewel; positie 1,2,3,4, jumpen, tellen;). Nee hoor, de muziek maakt het makkelijker. Natuurlijk is de trainer ook wel bepalend, maar de muziek vind ik nog meer. Wel fijn dat het nummer altijd weer afgelopen is, als het niet zo'n lekker nummer is.

Een fietsbroek vind ik toch ook wel een aanrader. Maar snap wel dat je voor een eerste keer niet meteen gaat aanschaffen. Fietsschoenen heb ik pas later aangeschaft. Vergeet idd je handdoek niet en genoeg water/bidon.

Bij ons wordt altijd gezegd tegen nieuwe mensen; je moet het eerst 3x proberen voordat je weet of je het wat vindt. Dus geef niet na 1x op!

En Charlie007: er zit een weerstandknop op de fiets die je zelf moet draaien. Dus als je na 10 minuten helemaal op bent, zet je de weerstand lager dan de rest van de groep. Dan kan je gewoon meefietsen in hetzelfde ritme, maar met minder weerstand. Dan houd je het echt wel vol!

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik wil het ook heel graag eens gaan proberen. Misschien moet ik toch die stap maar eens nemen.
    Gelijk even kijken wanneer er spinning lessen zijn.
    Geloof dat schoonzusje het ook doet, dus dan ga ik maar eens met haar mee haha. Ben heel benieuwd.

10. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Heerlijk een uurtje spinnen, ben nu gestopt ivm zwangerschap (27 weken) en klachten bekken. Werk is even belangrijker :)....

Charlie007: Conditie is niet het belangrijkste... met wat wilskracht en doorzettingsvermogen kom je een heel eind. En je kunt tenslotte zelf je weerstand aanpassen en belangrijkste luister na je lichaam.....

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Maar wat is nou precies het verschil tussen spinning en RPM? Ik begrijp dat RPM van Les Mills is dus een bepaalde programma opbouw en muziek maar welke van de twee is zwaarder? Is het bij beiden dat het dus staan, zitten, heuvel op en af etc etc is?? Ik zou dus echt willen blijven zitten in het begin :D..

Mijn schoonmoeder doet het ook en ik heb zoiets van: als zij het kan...hi hi...:)

Charlie

Deel Deze Pagina