Hallo allemaal, ik ben hier net op het forum ik zit met een paar hele grote dingen waar ik zelf moeilijk uitkom, weet dat ik het zelf moet doen maar misschien kunnen jullie me wat helpen. Ik ben 5 weekjes zwanger, niet geplanned maar voor mij zeeeeer welkom en ben mega blij dat ik zwanger ben. Alleen ik heb geen relatie, weet niet goed hoe ik het moet gaan vertellen want de zwangerschap is nog pril en kan natuurlijk vanalles fout gaan. Hoe groot is de kans op een miskraam en wanneer is het een beetje zeker dat je ECHT zwanger bent? Ik wil mensen namelijk niet mega ongerust maken door het te vertellen en dan gaat het mis... natuurlijk het kan altijd nog misgaan zekerheid heb je nooit de volle 100% en moet ik naar de dokter gaan of hoe en wat moet ik nu? Ik woon nog thuis en wil het eerst de vader vertellen en dan pas thuis aangezien ik geen drama's wil. ik ben bijna 22 en weet dat me ouders mega zullen schrikken maar daarna zullen ze er altijd voor me zijn, tenminste dat denk ik. ik zit zo mega te denken en te denken en kan nergens me verhaal kwijt terwijl ik wel blij ben... groetjes
Ten eerste gefeliciteerd! Ik zou contact opnemen met je huisarts en hij kan je waarschijnlijk verder verwijzen naar een verloskundige. Je kan ook zelf naar een vk bellen zonder eerst naar je huisarts te gaan, maar ik zou hem zeker even op de hoogte brengen. Meestal kan je er van uitgaan dat na 13 weken de kans op een miskraam erg afneemt. Sterkte de komende tijd met mensen inlichten! xx Pinguin
Dank je! Maar het zou super slecht van me zijn om tot de 13e week te wachten natuurlijk. Zowiezo wil ik eerst naar de dokter toe om alles te bevestigen, maar 3 testen werden meteen mega blauw dus ik twijfel er niet aan ben zo blij!
ik persoonlijk zou het gewoon eerlijk vertellen het is nu eenmaal zo niemand die er wat aan kan veranderen en tenslotte gaat het erom dat jij er blij mee bent bedoeling of niet! en ik bedoel je bent ook geen zeventien meer ja je bent nog jong maar ik zeg zo als je oud genoeg bent om te sexen dan ben je ook oud genoeg je verantwoordelijkheden te dragen dit kan nl altijd gebeuren als je sexueel actief bent toch? meis vertel het gewoon en je kan me altijd een pbtje sturen om lekker van je af te kletsen
Dat is ook zo, alleen ben wat bang voor de reacties maargoed als ze kwaad worden weten ze dat ik in me wagentje stap en er toch ff tussenuit vlieg, heb een baan van 40 uur, werk hard, en het idd een fout en niet alleen mijn fout, net zo goed de fout van de vader. Ben wel wat bang voor de teleurstelling en het verdriet en misschien wel de kwaadheid, maar als hij het niet wil is het jammer want ik laat me niet ompraten! Altijd al gek met kindjes geweest en nu heb ik zelf een klein wondertje in me! en dat pakt niemand me af voel me vandaag voor het eerst echt een beetje zwanger, ben misselijk me buik is wat opgezet, loop een beetje in de wolken te zijn. heerlijk. hoop echt dat het kleine mensje nog 9 maanden wil uitzitten in me buikje! ben echt blij dat ik hier een beetje me verhaaltje kwijt kan!
Ik heb het met 6 weken verteld. Ik dacht: nu is iedereen samen blij met mij en als het misgaat delen ze het verdriet met mij. En het gaat vaker goed als fout! Ik hoop dat de reacties positief zijn! Je verhaal kan je altijd op dit forum kwijt
Nou meid, toch gefeliciteerd. Ik weet niet hoe de relatie is met de vader van je kindje, maar ik zou het hem wel heel gauw vertellen. Wie weet zit je jezelf heel erg zorgen te maken en dan valt het misschien alemaal wel mee. Verbergen voor je ouders lijk me heel moeilijk. Je kan behoorlijk ziek zijn en verberg dat maar eens. Dus als je vriend het weet, dan ook maar gauw vertellen aan je ouders. Veel sterkte ermee met vertellen en je kan altijd je verhaaltje hier kwijt. Je mag me ook een pbtje sturen als je dat wilt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zou eerst ff langs de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar de verloskundige. Als je met +- 10 weken een echo hebt gehad, en alles is prima, kun je het gaan vertellen. Mocht het niet goed gaan, zou ik het wel iemand vertellen, anders moet je met z'n geheim rondlopen. Succes, en wees niet bang- het komt allemaal goed. Heb je nog vragen, kun je me een pbtje sturen
dank jullie, wat lief allemaal! Ik denk ook dat het idd beter is om zeker te weten dat alles echt leeft en een hartje heeft in me buikje, heb geluk dat ik nog niet mega misselijk ben en moet overgeven of wat dan ook. de relatie met de vader is mega goed, het is me beste vriend en staat dag en nacht voor me klaar, maar hij heeft net ook een rottijd achter de rug en hij klimt net lekker overal bovenop en geniet voluit van het leven.. hij zal ook wel de eerste zijn aaan wie ik het vertel, maarja... ik ga er nog wel heel ffies mee wachten tot ik zelf helemaal zeker ben na een bezoekje aan de dokter en vk. hoe gaat dat eigenlijk in zn werk? Kan ik gewoon de vk opbellen en zeggen hallo ik ben zwanger? hahaha of kan het beter ff via de dokter doorverwezen worden? kan je daar vaak snel terrecht of hebben die mega wachttijden? is natuurlijk altijd en elke locatie verschillend maar in het algemeen? thanks allemaal voor jullie lieve berichtjes en hulp!
Ik had niet eens de keus het thuis te vertellen M'n moeder zag het al aan me nog voor de test positief was! IVM de vader... Ik kan je er geen raad over geven jammergenoeg, zit zelf met een kerel die me laten stikken heeft. En je ouders... Je bent volwassen, dus oud en wijs genoeg, maar langs de andere kant woon je nog onder hun dak, dus heb je je aan hun regels te houden hé. Komt allemaal goed, het wijst zichzelf uit na een tijdje Succes meis!
Het hangt helemaal vanaf waar je woont. Ik heb gelijk een verloskundigepraktijk bij mij in de buurt gebeld en gezegd, ik heb een positievetest....wat nu......En dan leggen zij wel uit, wat je dan moet doen enzo. Ik heb niet eens de ha gebeld. In sommige plaatsen hebben ze geen vk en dan moet je naar de ha. Dus kijk even in je omgeving wat er zit.
Lieve meid, ten eerste gefeliciteerd! Ik zou oom even een afspraak met de dokter maken als ik jou was. Wij hebben het met 7 weken verteld de vorige keer. Was ik wel blij om omdat het met 10 weken misging. Heb toen gigantisch veel lieve reacties en veel steun gehad. Nu ben ik zwanger door IUI en heb het aeen aantal meteen verteld en de rest met 8 weken. Toen had ik nl. mijn eerste echo waarop het hartje oom zichtbaar was. Ze kuinnen dit vanaf een week of zes doen, maar dan heb je nog geen zekerheid voor een hartje. Als die vriend van je zo'n goeie vriend is, zou ik niet te lang wachten met het vertellen. Zo heb jij de steun die je nog hard nodig gaat hebben en kan hij je niet kwalijk nemen dat je niet eerlijk bent geweest, toch? Misselijkheid e.d. komen vanaf een week of zes eventueel opzetten. Je buik begint nu waarschijnlijk al doordat je darmen compleet van slag raken door die hormonen. Ik kon met 8 weken mijn broek al niet meer dicht hebben. He meid, succes en houd ons op de hoogte hè? Hier kan je altijd je ei kwijt. groetjes Femke
Hey Eva! Meis, Allereerst gefeliciteerd! Neem lekker je tijd om aan het idee te wennen... en wat ik je zou aanraden is... koop een goed boek over zwanger zijn, en kijk veel op internet. Omdat het onverwachts is heb je nu misschien het gevoel veel te moeten `inhalen´ qua het verzamelen van informatie. Maar binnen een mum van tijd voel je je helemaal bij! Wel belangrijk om direct te beginnen met het slikken van foliumzuur (tabletten) kun je gewoon bij de drogist halen. en je eerste afspraak met de vk kun je inderdaad rechtstreeks maken. dat is de praktische kant, maar emotioneel veranderd er ook veel. Zelf ben ik 23 en onverwachts zwanger. (wel in het `bezit ´ van een lieve vriend gelukkig. Maar heb soms echt een gevoel van wat gaat het leven snel ineens! En als je er alleen voor staat is het misschien een nog grotere verandering. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je dit met mensen kan delen. Door er heel eerlijk over te zijn (tja, tis inderdaad ongepland en onverwachts, btje dom misschien maarja gebeurd is gebeurd) En er aan de andere kant geen twijfel over mogelijk te laten dat je het wilt houden (pa, ma, jullie worden opa en oma) kun je je ouders er op een eerlijke manier in betrekken. En wat die jongen betreft. Zou goed kunnen dat hij schrikt, zo reageren denk ik heel veel mannen. Dus is denk ik belangrijk dat je goed naar hem luisterd (zonder je besluit te hoeven veranderen). Ookal is dit soms moeilijk omdat hij misschien niet heel enthousiast reageert. Maar misschien ook wel! wie zal het zeggen? Ik lees verder dat je een vaste baan hebt en zelfs een karretje. Dus denk dat je al ruimschoots bewezen hebt dat je goed voor jezelf zorgt. En dus mag je er best vertrouwen in hebben dat je een kei van een moeder gaat worden. En van je omgeving mag je dit ook verwachten. Hou er een beetje rekening mee dat dit voor hen ook echt even wennen zal zijn. Maar laat ze ook weten dat je dit graag samen met ze doet. en dat je hoopt dat zij dat ook willen... Nou meis...ik blijf met je meelezen. veel succes met alles x
Dank jullie, doet me goed om eventjes erover te kunnen praten. ik zal volgende week even de vk bellen want dan ben ik 6 weekjes zwanger, de ene dag voel ik me wat misselijk maar dan ook weer niet, ik heb zowat geen bijwerkingen om het zomaar te noemen... dat is wel wat vreemd terwijl ik 4 testen heb gedaan en allemaal meg blauw werden hihi dus ik denk dat het wel goed zit, en ja ik moet onthouden dat het vaker goed gaat dan fout, maar toch het is nog zo mega klein! ik ben idd nu erg veel sites aan het bekijken, super mooi al die foto's van de eerste weken enzo dat het met een aantal weken gewoon al een echt mini mensje is! ben al en aantal baby winkels ingelopen en dan droom ik al zowat weg en zou alles al wel willen kopen al die mini kleertjes enz, maargoed daar is het nu nog veeeeeel te vroeg voor! de papa is op het moment met vakantie, daarna is die een week thuis en gaat ie weer eventjes weg, dus daarna ga ik het hem vertellen heb ik besloten, dan kan die eerst eventjes goed genieten van zn vakanties en is die lekker tot rust gekomen. en misschien heb ik dan al wel een echo kunnen laten maken en een fotootje, maar daar ga ik net vanuit aangezien ik veel lees dat ze dat pas met 10 weken doen. Maar als ik naar de vk ga komt er dan snel post van de zorgverzekeraar of de vk praktijk na? aangezien ik nog thuis woon en me ouders het pas wil vertellen nadat de papa het weet.. allemaal thanks voor jullie steun!