schoonmoeder 'verklapt' dat ze sinterklaas is

Discussion in 'De lounge' started by fafa, Dec 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Ik krijg er wat van! Ik heb verder een hele leuke schoonmoeder hoor, maar dit lijkt ze toch echt niet te snappen:

Vandaag sinterklaas gevierd bij mn zwager, samen met schoonouders:
    komen we binnen, en al tijdens dat we onze jas uitdoen (we staan in de gang samen met sm en dochter van 2,5)
    Sm: "H. (sv) wilde de cadeautjes meteen mee naar binnen nemen, maar ik zeg: ja, wacht daar nog maar even mee"
    Vriendlief met een hoofdknik naar dochter: "ehhhh, ma!"
    Sm: "ah joh, dat snapt ze toch niet..."
    Vriend en ik tegelijk, vrij geirriteerd, "ja, wel dus!"

dacht dat ze die hint wel zou snappen, maar vervolgens, een uur later, na het uitpakken van het eerste cadeautje: "... ze hadden ook nog een grotere, maar ik dacht blablabla..." en zo nog een keer of 3.

De kinderen zijn bijna 4, bijna 3 en 2,5, die zitten echt wel te luisteren hoor, en snappen meer dan je denkt. Die van ons in ieder geval wel.

En op dat moment kan ik er -in het bijzijn van de kids- ook niks van zeggen zonder juist meer te verklappen of er extra aandacht op vestigen. Ik zeg telkens heel nadrukkelijk terug "owja, de SINT dacht zeker blablabla" maar dat komt echt niet aan dus. ;)

Nog iemand met familie die niet snapt dat kleine potjes grote oren hebben?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, hier ook een schoonmoeder die dat doet :x Hardop fluisteren wat ze heeft gekocht voor sinterklaas, het over het huren van pieten hebben, etc.... Zo ongelofelijk DOM!!! Want als ik er wat van zegt, denkt ook zij dat mijn kinderen het niet horen....de jongste van 20 mnd misschien niet, maar dochter van bijna 4 natuurlijk wél :x

3. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, dat is het rotte he? Je kan er op dat moment niks van zeggen zonder het erger te maken. En om er nou later nog even een goed gesprek over te hebben... dat maakt het ook weer te zwaar en beladen. Misschien volgend jaar, vóór de sintviering nog even goed duidelijk maken dat mijn dochter álles hoort en snapt.

4. Mijn zoon heeft een verlanglijstje gestuurd naar Sinterklaas. Naar mijn schoonouders dus.
    Mijn schoonmoeder wilde hem dus telefonisch bedanken voor het lijstje toen ze hem in huis had. Die begreep ook niet, dat mijn zoon dus dacht dat het lijstje naar Sinterklaas was gestuurd.

Lijkt wel of ze soms niet meer kunnen nadenken.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ken het...

Sm: 'We komen dinsdag de cadeaus voor bij oma halen' ;)
    Iets erna: 'Tante heeft me het geld voor zoon zijn Sintcadeau gegeven' en dan gelijk geld bovenhalen.

Stuur me dan effe een sms als we thuis zijn of bel even als de kindjes in bed liggen... Hier ook een goed mens, maar ze kan zich toch opwinden! Sint kwam op bezoek bij haar dochter, mijn sz. De kinderen waren nog niet zo opgewonden als haar. Zo'n stress...

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Hahaha erg hè. Hier ook zei sm vanmiddag, oma is bijna klaar met de cadeautjes......... mijn dochter van 4,5 zei er nu niets van, maar dat onthoudt ze echt wel.
    Zo gaat het hier al 3 jaar en echt bij elke opmerking wordt er iets gezegd of fronsend naar haar gekeken, maar ze snapt het maar niet.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij vieren Sinterklaas met mijn schoonouders, schoonzus en een oom. En elk jaar na het uitpakken gaat die oom dus uitgebreid verslag doen van zijn cadeaus, waar hij wat gezien of gekocht heeft. Je kunt er elke keer iets van zeggen, onze meid proberen af te leiden, maar ik geloof dat de hint niet echt aan komt. Niks aan!:x

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh mijn schoonvader is ook zo.. Die snapt het echt niet, zo vervelend. Heb hem al regelmatig moeten corrigeren, maar het dringt niet tot hem door. Hij moet ook altijd even duidelijk laten weten welk cadeau van hem komt, en het liefst ook nog even wat het gekost heeft.. (Nee opa de kadootjes komen van sint en piet en wat het kost maakt mij niet uit, en dochter heeft daar al helemaal geen boodschap aan.).
    Ik hou mijn hart ook al vast voor donderdag, we vieren het nu maar met z'n 4en, normaal met z'n 13-en..

Share This Page