hallo meiden, ik ga volgende week op de bovenverdieping al het houtwerk aflakken met histor hoogglans verf... zitten hier verdunners in? en zoja ik kom er niet onderuit want manlief verft niet netjes.... iemand suggesties? gr Jose
Hallo Jose, Misschien ben ik wat nuchter hoor maar ik zou gewoon lekker gaan verven. Ventileer wel goed de kamer. Volgens mij is verf op waterbasis beter maar ga je daarom nieuwe verf aanschaffen ? Ik zou het gewoon doen !
Kijk op de verpakking, als het op terpetinebasis is mag het officieel niet... maar als je geen andere mogelijkheid hebt, gewoon goed ventileren... Als je er maar niet dagen/weken in hoeft te werken...
Hier zitten we met een hele nieuwe woning ( vrijdag was de oplevering ervan) Al het houtwerk moet geschilderd.. Het schuren vooraf mag ik nog wel meehelpen, maar zodra er een emmer met amoniakwater voor ontvetten aan te pas kom, word ik terug gestuurd naar t oude huis.. Mazzel dat er een meter tussen zit.. Ik kom wel eens even met mn neus om de deur.. maar ben al gauw weg.. Word ook niet echt lekker bij die lucht.. Heb mn man voorgesteld om waterbasis-verf te gebruiken, maar hij vind dat neit prettig werken.. Tja kiezen of delen voor hem dus...
Je hebt ook prachtige zijdeglans verven en lakken op acryl of waterbasis. Die op terpentinebasis daar met je als zwangere niet in gaan staan al ventileer je je een breuk!
ok het mag dus eigenlijk niet..... er bestaan toch ook van die maskertjes? ehm.... ik ga het klusje gewoon zo snel mogelijk doen maar..... weet iemand eigenlijk waarom het zo slecht is? gr Jose
Omdat je de giftige dampen inademt en dat komt in je bloed en dus ook bij de beeb. Ik zou zelf niet met verf op terpentinebasis gaan verven, dan zit je echt constant met je neus er bovenop. Kan je man of iemand anders het niet doen?
ok .... ik heb eigenlijk niet begrepen dat die dampen giftig waren... jemig wat lastig... nee niemand anders kan het doen..... ik ga kijken voor zo,n masker wat autospuiters gebruiken... al kost het dan wat.... ik vind het toch een beetje eng... gr Jose
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_zwan ... t_doen.htm en dan ff doorscrollen naar "verven in en om huis" Lijkt me helder genoeg die tekst Ok.. dan dit er nog even achteraan : Regels en tips voor een gezonde zwangerschap Als u zwanger bent, kunt u zich het beste houden aan een aantal gouden regels. Maar het leven is meer dan regels volgen alleen en daarom geven we ook tips over de manier waarop u met deze regels om kunt gaan. ga niet lijnen gebruik in principe geen medicijnen (zie ook: Product-informatie: medicijngebruik rook niet en gebruik geen drugs vermijd straling (magnetron, röntgenfoto's, etc.) vermijd blootstelling aan chemicaliën doe matig met koffie drink geen alcohol blijf zolang mogelijk sporten en bewegen, zonder te overdrijven mijd zieke mensen ga op tijd naar bed De belangrijkste tip die we kunnen geven, is om niet al te krampachtig om te gaan met deze gouden zwangerschapsregels. Het is belangrijk om te weten waar de regels vandaan komen, zodat u zelf kunt beslissen of u zich zorgen moet gaan maken als het niet lukt om ze strikt te volgen. De eerste vijf regels zijn onbespreekbaar: als je die niet volgt, loopt je ongeboren kind gevaar. Punt uit. Het risico is vermijdbaar, sjoemel dus niet. Stukje tekst afkomstig van "ouders online"
Ik heb zelf het raamkozijn gewoon geschilderd....het raam stond open en ik heb de ramen aan de andere kant ook open gezet...het waaide gewoon De vk zei dat zolang je goed ventileerd en er maar even instaat het echt niet kwaad kan... Zou je alles potdicht houden en een hele dag gaan verven oke... maar een uurtje kan geen kwaad! Als je echt alles op heel de bovenverdieping moet doen zou ik wel hulp vragen hoor! Dat is best veel... ik moest 1 raamkozijn..dat is niets vergeleken daarmee!
Als je even een kozijn doet en zo klaar bent, dan valt het nog te overzien. Al zou ik het zelf dan nog niet doen. Maar je kunt echt niet als je zwanger bent een hele bovenverdieping gaan verven, als het geen verf op waterbasis is! Besteed het dan uit aan iemand anders, een professional of koop een ander soort verf.
Dat ventileren is ook zo betrekkelijk; je staat nl. met je neus op de verf/lak. Ik ben zelf nogal van het schilderwerk, maar zelfs als je buiten kozijnen schildert, ruik je dat toch enorm. En wat je ruikt, adem je dus in en komt bij je kind, zo simpel is het!
ik moet 4 deurkozijnen en deuren verven.. liefst klaar als manlief uit het ziekenhuis komt... en hoera...ik heb de goede kleur gevonden van histor en hij kan ook als acrylverf worden gemengd.... dat mag toch? op de site van histor staat dat het op waterbasis is. ppffff is een hele opluchting... thanks meiden voor de tip gr Jose
hoi, nog eens nader onderzoek gedaan.... heb nu toch de giftige verf...maar heb een speciaal masker gekocht.... het was wel duur... bijna 50 euro met speciale filters maar het is tegen giftige dampen, asbest etc....... wilde dat even met jullie delen want die acrylverf is toch niet echt alles qua hoe mooi het resultaat word als je geen echte schilder bent...... ik ga na het verven wel 4 dagen bij m,n ma slapen en laat ramen dan open ....het kan dus wel... moet je wel filtercode A1 hebben... gr jose
Gelukkig heb ik net voor mijn zwangerschap alles zowat boven geverft. Er zijn nog een aantal dingen die nog wel moeten, maar dat zal manlief dan maar moeten doen. De muren sausen kan ik gelukkig wel doen want dat is op waterbasis. Het voelt soms best wel vervelend, want ik was altijd degene die alles verfde. Kan het ook kwaad als ik sávonds weer op ons eigen slaapkamer slaap? Ik denk wel dat ik alles de hele dag goed ventileer dan zal het wel wat mee vallen toch?