Ik slik tabletten van 400 mg magnesium omdat dat de kans op een vroeggeboorte schijnt te verkleinen, nu heb ik ook zwangerschapsvitamines waar nog 56 mg magnesium in zit. Nu vroeg ik mij of dat samen dan teveel is, en dat kwaad kan of dat het niet zoveel uitmaakt. Ik moet volgende week weer naar het ziekenhuis dan vraag ik het daar ook nog even, maar ik dacht misschien weet iemand hier er wat van. Ik blijf sowieso de magnesium pillen van 400 mg slikken, maar twijfel dus of ik de andere multivitamine ook door kan blijven slikken? Op internet kan ik er niet zoveel over vinden.
Nee hoor snel een magnesium overdosis heb je niet. Zorg er wel voor dat je ook genoeg calcium binnen krijgt. Ik slik ook 400 en dan de zwangerschapvitamine. Daarnaast zit er ook magnesium in de rennies.
Ik had juist gelezen dat de aanbevolen dosis en een toxische dosis juist dicht bij elkaar lagen. Maar dat heb ik ook maar via via en geen echte bronnen bekeken. Ik zou voor de zekerheid wel voorzichtig zijn tot je gesprek met de gyn volgende week. Maar of 56 mg echt het verschil maakt..? Geen idee! Voor de zekerheid kom ik niet boven die 400 mg. In je eten zit namelijk ook magnesium natuurlijk, en hoeveel mg dat precies is is moeilijk te zeggen per dag.. Krijg je ook proluton injecties?