Hoe een grote ruimte tussen matras en ledikant?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mammadoe, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb net een Aerosleep matras gekocht voor in het ledikant. In de beschrijving hiervan stond dat ik een matras moest kopen van 120 x 60. Dit heb ik dus gedaan en nu is het resultaat veel te veel ruimte tussen het matras en het ledikantje.
    Het mastrasje is wat kleiner (116cm x 59cm) en het bedje is wat groter (122cm x 61cm). Bij wie ligt nu de verantwoording? Hoe zit dat bij jullie bedjes. Want ik heb Aerosleep gebeld en die zeggen dat ze altijd een marge gebruiken voor het instoppen van het dekentje, anders zou het matrasje bol gaan staan. Maar ze gaven ook toe dat het gat van 5 á 6cm niet normaal is. Het lijkt mij gewoon ontzettend gevaarlijk. Voor ik het weet heeft mijn baby een been of arm er klem in zitten.

Hoe zit het met jullie ledikantjes? Zelfde probleem of niet?

2. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Ik heb zelf geen aerosleep matras dus ik weet niet of je er iets aan heb.
    Maar voor het bedje van 120 bij 60 hebben wij een matrasje gekocht van ook 120 bij 60 en hier zit geen ruimte verder tussen het bed en matras.
    Wel ietsje misschien zo 2 cm maar dat is inderdaad voor het beddengoed.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ledikantje hier heeft als binnenmaat ook 120x60, matrasje past hier dus prima.

Ik snap je vraag over bij wie de verantwoording ligt niet helemaal? Aerosleep hanteert gewoon 120x60 als standaard, als je dan een groter bedje hebt, tja, dan krijg je speling. Die verantwoording ligt gewoon bij jou...

4. misa

misa Niet meer actief

Veeeeel te groot gat zou ik zeggen...! Als jij een matras koopt van 120x60, dan moet deze ook 120x60 zijn. Ik zou ermee terug gaan en kijken of alle aerosleepmatrasjes dat hebben.
    Anders zou ik echt een ander (gewoon simpel en goedkoper) matrasje kopen.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Dit is bij ons ook zo en geen van beide meisjes is al vast komen te zitten dus geen paniek ;).

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    een matras voor een bedje van 60x 120 is nooit precies 60x120. Zit altij een centimeter of 2 a 3 verschil in. Voor het instoppen van de dekens heb je een speling van 2 cm nodig.

@mamadoe: heb je de binnenmaat van je bedje opgemeten? Want als die groter is als 60x120 dan wijkt het bedje af. Ikea bedje?

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oooh, wacht, ik snap 't nu wel :D (Kan niet meer editten.)

Als je een matrasje koopt waarvan gezegd wordt dat hij 120x60 is en hij is dat niet (ik vind vooral die vier centimeter korter te veel, een centimetertje in de breedte vind ik wel meevallen), dan zou ik daar idd ook niet blij mee zijn. Wat ruimte om in te stoppen, ok, maar 4 cm is wel erg veel (en in jouw geval komt het dus neer op 6cm verschil vanwege de binnenmaat van je ledikant). Ik zou er dus niet tevreden mee zijn en als ze je geen matras kunnen leveren dat wel aan de maten voldoet (ik vind 4cm persoonlijk wel een fikse afwijking namelijk, 2cm zou een ander verhaal zijn), dan zou ik m'n geld terug willen. Wij hebben het matras op maat laten maken, waardoor 't gewoon echt 120x60 is (we hebben geen speling om het matrasje, maar instoppen is echt geen probleem).

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier valt het matrasje er precies tussen. Niet duwen maar ook zéker niet zo'n gat!
    Ik heb trouwens geen aerosleep matras maar alleen een topdek. Wel alle voordelen maar niet de kosten! We hebben als matrasje een 15cm dik pocketvering matras van leen bakker (type fenne). 40 euro!

9. misa

misa Niet meer actief

Ja maar wat als je geen deken gebruikt..?

Klopt echt niet hoor. Wij hadden van ikea een matrasje en die bleek ook 116x60 te zijn. Terug gegaan en een andere gekregen. Deze is zo'n beetje 119x60.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dus ook niet precies 120. En het maakt niet uit of je nu wel of geen deken gebruikt. Max 2cm rondom vrij. Ik weet echt wel wat de precieze regels zijn van matrasjes en ik weet dat wij geen een matrasje in de winkel hebben staan wat precies 120x60 is.
    116 cm is zeker te veel ruimte.

11. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn matrasje is 4cm te klein en de binnenlaat van het ledikant iets te groot (122cm) al met al zit ik dan op totaal 6cm.
    Oud studiegenootje van mij zag mijn foto, haar man verkoopt ledikantjes en matrasjes en zegt dat het levensgevaarlijk is.
    Heb met Aerosleep gebeld. Zij geven aan dat maatje idd kan afwijken ivm dekentje instoppen, maar dat 6cm echt een te groot gat is. Heb foto's naar klantenservice van Babydump gestuurd. Heb daar zowel het kamertje (is overigens Baby maison van ruim €1000,-) als het matrasje gekocht. Dus dan moeten zij dit maar oplossen lijkt mij toch!? Wel bloedirritant dit!

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Idd lijkt mij een zaak voor de winkel waar je hem gekocht hebt. Het matrasje wijkt af bij jou want er mag max 2cm afwijking inzitten dus 4 is te veel. Misschien dat ze even wat matrasjes na kunnen meten zoda ze zeker weten dat ze een goede maat aan je geven.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Maar het is toch aan de boven of onderzijde dat je met zoveel overschot zit en niet aan de zijkanten of ben ik mis? Hoe kan dit levensgevaarlijk zijn? Ik zie het echt niet?

14. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Mail terug gehad van babydump, dat ik met het matrasje terug mag komen naar de winkel en dat ik daar een ander krijg die we dan even moeten opmeten... Hopelijk is de volgende wat groter.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hebben we ook een matrasje van de Leenbakker, wij hebben de Jesse en hier ligt ie gewoon strak. Ik kan de dekentjes er net tussen hebben.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier een ikea en een leenbakkermatras en allebei liggen ze strak.

Deel Deze Pagina