saturatie-dip

Discussie in 'Prematuur' gestart door lunap, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hey andere mama's

Mijn zoon is iets meer dan twee halve week geleden geboren met 34 weken.

Hij doet het ontzettend goed alleen hij houdt saturatie-dips, nu ben ik vast over bezorgd maar is dat wel normaal met bijna 37 weken? Ben zo bang dat er iets anders aan de hand is!

Meer mama's met kinderen die op ook nog op bijna 37 weken dipjes hadden?

Heb ff positieve verhalen nodig;)

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hebben ze een infectie uitgesloten? Dat kan de saturatie dips veroorzaken. Bij ons meisje was dat zo. Wat zegt de kinderarts dan?

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38

Yep yep hij is meerdere x geprikt, de kinderarts zegt dat normaal is een met geduld goed komt........ Heb geen geduld:)

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Oh ja geduld..... Ik vond dat toen ook een moeilijk woord;)

Maar hier hadden ze dat toen vooral met leren drinken. Gek werd ik ervan, elke keer die monitor op hol. En dan was je bijna aan de 2 dagen zonder dip, ging die bel weer af... Aaaaaaaaahhhhhhhh!

Dus ja: je kinderarts heeft gelijk, geduld, hoe moeilijk dat ook is. Een hele dikke knuffel! Het komt echt goed!

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    I know, we waren er bijna met 48 Uur en dan weer een dip...... Vooral als hij slaapt valt in diepe slaap en dan vergeet hij het soms.. Vaak is maar 1 dip.... Maar ja 1 is ook te veel;) geduld geduld geduld.....

6. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier pas met 39 wkn van de monitor af.
    Het lijkt eeuwen te duren, maar echt, het gaat lukken, ook jouw kindje komt zover.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hier werden de dips veroorzaakt door ernstige verborgen reflux, bleek achteraf. Kan ook nog.

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38

Hie zijn ze er dan achter gekomen? Kan je het zelf herkennen??

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    De dips kwamen steevast na de voeding. Er bleek zelfs een vernauwing in de maagdoorgang te zijn. Toen dat was opgelost waren de dips weg.

10. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh oh oh die vervelende saturatiedips, ik ken je frustraties en het ongeduld maar al te goed. Ons zoontje is geboren met 24 wk dus je kunt je voorstellen met wat voor saturatiedips wij te maken gehad hebben. Heb de saturatie meerdere malen letterlijk bijna het nulpunt zien bereiken, waarna hij er met moeite uitgehaald moest worden dmv beademingskap. Ik dacht op een gegeven moment dat hij noooooit van de zuurstof af zou komen. Het leek een eeuwigheid te duren allemaal. En zelfs mijn 24wks kindje is ervan af gekomen, van de dips af gekomen en zonder toeters en bellen naar huis gekomen.

Ik wilde je graag even een hart onder de riem steken door je hiermee te laten weten dat het echttttt wel goed komt. Geduld is op een gegeven moment nog moeilijk op te brengen in t ziekenhuis maar geloof me je kunt het. Wij hebben bijna 5 mnd in het ziekenhuis gebivakkeerd met ons zoontje en ook wij hebben het uiteindelijk doorstaan.

Zet m op! Hopelijk gauw met je kindje lekker naar huis naar zn eigen bedje xxxxx

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    @weegschaaltje, pfff wat een lange weg hebben jullie gehad! Ontzettend veel respect! Wel erg bemoedigend om te horen dat het goed is gekomen!!!

Deel Deze Pagina