Vanmorgen trof ik een blaasje aan op de voet van mn dochter. Echt een blaasje gevuld met vocht. Daarom heen een beetje rood. Ze zei dat het pijn deed ( maar weet niet of ze het woord "jeuk" al kent?) Nadat ze uit bad kwam was het blaasje kapot gesprongen. Heb wel een foto, maar dus van toen het al kapot was. Ik kan verder geen blaasjes of bultjes ontdekken op haar lichaam. Ze is verder ook niet ziek ( alleen hoesten). Bij haar gastouder is er van de week wel een kindje geweest met waterpokken, dus ik "hoop" een beetje dat ze het ook heeft, maar dan in heel milde vorm? Mn zoontje had ze destijds ook maar heel mild, een stuk of 5 blaasjes en beetje verhoging. Thats it. Je merkte niks aan hem. Meerdere kindjes die het zo weinig hadden? Kan het nog meer worden? En binnen hoeveel tijd ( met het oog op sinterklaasviering dit weekend ) Of is het gewoon een insectensteek geweest of allergie voor iets?
Heee Druif, ja soms weet je het niet. Het lijkt me als ze 1 plekje heeft meer iets van een insektenbeet. Maar mochten er toch meer komen, dan toch waterpokken. Gewoon even in de gaten houden. Mocht het wel zo zijn, dan zal je snel wat rode plekjes zien zitten, beetje doorschijnend van de huid. Dan zal de volgende dag het blaasje gevuld zijn. Ik hoop voor je dat het een milde vorm is! Mijn oudste had er ook maar een paar, ik dacht dat het muggebulten waren. Helemaal zeker was ik er niet vasn, totdat mijn jongste zo'n 2 weken later helemaal onder de waterpokken zat.
Bedankt voor je reactie, paarse! Ik weet ook niet hoe lang de incubatietijd is? Jij praat over 2 weken, het kindje bij de gastouder heeft ze 4 dagen gelden gezien.... weet niet of het al zo snel kan? Het was idd echt een doorschijnend blaasje. Toevallig dacht ik vorige week ook dat ze het misschien had, ze had toen wat rode vlekjes in haar gezicht, maar de dag erna waren ze weer weg en zijn nooit blaasjes geworden. Tot nu toe nog niks bijgekomen. Insecten beet lijkt me wat vreemd in deze tijd van het jaar, maar 1 zo'n los blaasje is ook wat gek voor waterpokken...
ik zou t ff in de gaten houden, vanavond, morgen vroeg. als ze dan meer blaasjes heeft, vaak begint het namelijk op de romp. incubatie tijd idd 2 weken word er gezegd maar het kan snel gaan hoor! mijn zoontje heeft het al gehad met 13 maanden, stuk of 20-25 blaasjes en totaal niet ziek geweest! andes zemelen badje en van die kidsclean, werkt goed! hopelijk heeft ie er niet te veel last van, fijne sinterklaas!
Waterpokken hebben een incubatietijd van 2-3 weken, dus als er een kindje eerder bij de gastouder besmet is geweest kan het best zijn dat dat andere kindje en jou kindje nu aan de beurt zijn. En waterpok herken je, zonder voorkennis, uit duizenden. Bij ons kwamen er op dag 1 een stuk of 5 rode vlekjes, de volgende dag hadden ze en rond de 50 en kwamen er tot dag 3 steeds meer bij.
Als er een gelig korstje opkomt, kan het ook krentebaard zijn.. Onze dochter zat paar weken terug ook onder, ik dacht ook aan waterpokken maar was echt krentebaard..
Denk toch dat het wat anders was? Althans, wat niet is, kan nog komen natuurlijk, maar het blaasje is nu een klein korstje, maar lang niet zo vurig als wat ik destijds bij mn zoongje zag. Ook is e rniks bij gekomen tot nu toe... Wat het wel was???? Raar, maar denk geen waterpokken...
Als er geen nieuwe plekjes zijn bijgekomen is het 100% zeker geen waterpokken. Ik denk zelf krentenbaard. Krentenbaard bevint met een rood plekje en een blaasje op. Dit blaasje gaat open, let op heel besmettelijk! En dan word het een korstje. Wanneer ze of jij aan het open blaasje hebt gezeten is er een kans dat ze of jij het ook op andere plekken krijgt. Krentenbaard gaat niet "over" zonder antibiotica zalf en is besmettelijk. Zal op den duur ook wel weg gaan zonder zalf maar omdat het zo besmetrelijk is kan het zoch snel verspreiden. En met die zalf word het vocht in het blaasje en onder de korst (als ze die open krast weer besmettelijk) geremd en kan het zicb niet zo snel verspreiden. Ik ben natuurlijk geen dokter maar werk op de kinderopvang en zie dit regelmatig.
Bedankt voor je reactie! Ik zal het in de gaten houden! Het plekje op haar voet ziet er heel rustig uit nu en lijkt bijna genezen. Ook zijn er geen nieuwe blaasjes bij gekomen. En heeft ze vooralsnog geen koorts oid. Wel heeft ze wat pukkeltjes in haar gezicht, maar zou ook van de snoetenpoetsers kunnen komen, die heeft ze al een paar dagen maar worden niet vurig of komen geen blaasjes of korstjes op. Ineens zie je van alles