ga je vaak naar de sauna je mag het wel maar ga dan niet te lang in het bubelbad omdat het te warm is zo gauw je je duizelig voeld moet je eruit gaan en ga niet te lang in het stoombad
Volgens mij wordt het sowieso de eerste 14 weken afgeraden en daarna alleen als je gewend bent om regelmatig naar de sauna te gaan.
Het wordt inderdaad de eerste 3 maanden afgeraden en daarna alleen als je het gewend bent, zodat je weet hoe je lichaam reageert en je op tijd er uit kunt gaan als je voelt dat het niet gaat (volgens mij heeft dit ook erg met je bloeddruk te maken die nogal kan veranderen als je zwanger bent omdat je een stuk meer bloed rondpompt nu etc)
De eerste 12 weken wordt het afgeraden omdat het kunstmatige koorst bij je kleintje kan opwekken. Vraag het anders voor de zekerheid nog ff na. Succes!
wij gingen voor de zwangerschap regelmatig naar de sauna, 't was dus ook één van de eerste vragen die ik stelde aan mijn gyn. De eerste 4 maanden mocht ik niet in de sauna, daarna wel. Wel oppassen dat je zelf niet flauwvalt, kan nl. gebeuren doordat je anders reageert op de warmte.
Op de wensite van De Zwaluhhoeve staat een uitleg over wat wel en niet mag bij een saunabezoek. http://www.zwaluwhoeve.nl/pdf/saunaenzwangerschap.pdf Ik ga volgende week zondag!
In het boek dat ik heb staat dat het de eerste drie maanden niet mag, want het is dan slecht om aan hoge temperaturen bloodgesteld te worden. Ze zeggen ook dat je niet onder de zonnenbank mag.
NOu bedankt voor de info ik ga inderdaad naar de zwaluw hoeve en eigelijk staat daar in dat het wel kan maar met mate, ik ga morgen de verloskundige bellen voor de eerste afspraak en dan zal ik haar ook vragen. heb het op mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin en ja wat moet je dan nu al zeggen dat ik zwanger ben en dan niet mee gaan ik vindt het moeilijk. liefs Deng
Ow lekker de zwaluwhoeve! Heerlijk! Ben er in december ook geweest! (met 16 weken) Ze raden daar alleen de infraroodsauna af voor zwangere.