Sauna bezoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deng, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    kun je gewoon naar de sauna als je zwanger ze bent?

Liefs Deng

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ga je vaak naar de sauna
    je mag het wel maar ga dan niet te lang in het bubelbad omdat het te warm is zo gauw je je duizelig voeld moet je eruit gaan en ga niet te lang in het stoombad

3. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    nee ga niet vaak ga met vriendin een dagje sauna etc. doen.
    bedankt

liefs deng

4. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Hangt er vanaf wanneer je wil gaan... Ik ben pas na 12 wk zwangerschap weer eens gegaan!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Volgens mij wordt het sowieso de eerste 14 weken afgeraden en daarna alleen als je gewend bent om regelmatig naar de sauna te gaan.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het wordt inderdaad de eerste 3 maanden afgeraden en daarna alleen als je het gewend bent, zodat je weet hoe je lichaam reageert en je op tijd er uit kunt gaan als je voelt dat het niet gaat (volgens mij heeft dit ook erg met je bloeddruk te maken die nogal kan veranderen als je zwanger bent omdat je een stuk meer bloed rondpompt nu etc)

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

De eerste 12 weken wordt het afgeraden omdat het kunstmatige koorst bij je kleintje kan opwekken. Vraag het anders voor de zekerheid nog ff na. Succes!

8. Princess

Princess Actief lid

wij gingen voor de zwangerschap regelmatig naar de sauna, 't was dus ook één van de eerste vragen die ik stelde aan mijn gyn. De eerste 4 maanden mocht ik niet in de sauna, daarna wel. Wel oppassen dat je zelf niet flauwvalt, kan nl. gebeuren doordat je anders reageert op de warmte.

9. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
  10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    In het boek dat ik heb staat dat het de eerste drie maanden niet mag, want het is dan slecht om aan hoge temperaturen bloodgesteld te worden. Ze zeggen ook dat je niet onder de zonnenbank mag.

11. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    NOu bedankt voor de info ik ga inderdaad naar de zwaluw hoeve en eigelijk staat daar in dat het wel kan maar met mate, ik ga morgen de verloskundige bellen voor de eerste afspraak en dan zal ik haar ook vragen.
    heb het op mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin en ja wat moet je dan nu al zeggen dat ik zwanger ben en dan niet mee gaan ik vindt het moeilijk.

liefs Deng

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow lekker de zwaluwhoeve! Heerlijk! Ben er in december ook geweest! (met 16 weken)

Ze raden daar alleen de infraroodsauna af voor zwangere.

Deel Deze Pagina