Goedemorgen, Ik ben 26 weken zwanger en gister aan het eind van de middag kreeg ik wat last van mijn buik, soort menstruatie achtig gevoel. heeft de hele avond wel aan gehouden maar merkte het voornamelijk bij zitten ( we waren uit eten en toen naar theater). Met slapen geen last gehad. Nu met zitten merk ik het gevoel weer. Wat kan dit zijn? Ik heb afgelopen dinsdag nog een pretecho gehad alleen liet de baby zich niet goed zien dus morgenavond een herkansing. De baby heb ik gister ook goed voelen bewegen, zullen het mijn banden zijn of groei van de baarmoeder? Lees ook dingen op internet over weeën? Maar het is geen samentrekkend gevoel, maar gewoon een aanwezig menstruatie achtig gevoel. Groetjes, Pepe
Een zeurderig gevoel in de onderbuik kan diverse oorzaken hebben. Dit kan door groei van de baarmoeder, kindsbeweging (als het kindje daar met zijn voeten trappelt), of het kan veroorzaakt worden door een blaasontsteking. Het is daarom wel raadzaam om even urine naar je huisarts te brengen om een blaasontsteking uit te sluiten. Mocht het in een regelmaat gaan komen zoals weeën dan wel meteen contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog. Groetjes Gea