sauna en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vlinder79, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder79

vlinder79 Lid

10 jul 2007
    82
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb sinds drie weken een pracht van een zoon. Het borstvoeding geven gaat echt super goed. Heb het idee eerder teveel dan te weinig te hebben. Nu ben ik een echte saunafan. Ben er echter al ruim een jaar niet geweest ivm zwangerschap en kijk er nu eigenlijk wel naar uit om binnenkort weer eens te gaan. Nu vraag ik me af of dit mogelijk is als je borstvoeding geeft. Gaan je borsten niet heel snel lekken in de warmte? Ik wil maar een avondje gaan hoor, maar dan zal er misschien wel gekolfd moeten worden. Hebben ze daar ruimte voor beschikbaar voor zover jullie weten.
    Hebben jullie tips voor mij of hebben jullie zoiets van beter wachten totdat je stopt met borstvoeding. Heb namelijk weinig zin om met lekkende tieten in de sauna te zitten. Graag jullie reactie.
    Groetjes,
    Vlinder79

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen ervaring mee, maar lekken zou misschien wel kunnen ja. En ik denk dat ze wel iets van een kolfruimte hebben hoor.

Ik zou gewoon even bellen en vragen of dat kan (je zal vast niet de enige/eerste zijn). En wat betreft het lekken: je weet toch nooit zeker of dat bij jou gebeurt, dus ik zou het gewoon proberen. Lek je een beetje dan is je handdoek misschien wel afdoende. En als het echt (letterlijk) de spuigaten uitloopt, kun je altijd eerder weggaan.

En wat super dat de BV goed gaat, heerlijk zeg! EN gefeliciteerd met je kindje!

(misschien moet je je banner even aanpassen ;))

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallol vlinder,

Ik heb sinds mijn zoontje 8 maanden is al 3 keer een dagje 'thermen' gedaan. Maar ik mijd de sauna's inmiddels omdat ik steeds (ook al heb ik net gekolfd) een tsr krijg.

Als je kindje klein is (zoals jouw kindje) dan komt de melk helemaal snel, als je kindje wat ouder is moeten ze er meer moeite voor doen. Maar ik moest dus steeds met lekkende borsten naar buiten (vooral in de infraroodsauna - my favorite). Terwijl ik mijn tsr tijdens het voeden normaliter niet bijzonder snel krijg 30 sec a 1 minuut. Gelukkig hadden ze ook heerlijke baden en diverse behandelingen dus ik had alsnog heerlijke dagen, maar de sauna mijd ik even.

Kolven kan je vaak ook prima daar. Meestal is er wel een behandelkamer beschikbaar. Maar zorg eerst dat je kindje (vanaf 4 weken) goed uit een flesje drinkt. Dan kan je met een gerust hart (en kolf ;)) op pad.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben meerdere keren naar de sauna geweest en nooit geen last gehad van tsr of lekken. Gewoon zorgen dat je borsten leeg zijn als je heen gaat. En kolven bij de sauna is nooit geen probleem heb ik gemert. Toen ze me zagen lopen met mijn koeltasje met melk zeiden ze: " de volgende keer mag de melk wel bij ons in de koelkast hoor. Dat doet iedereen". Ik vond dat wel grappig.

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Bij mij stroomt het al na een warme douche dus.....

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat had ik in het begin ook en dan niet stromen maar spuiten. Maar eerlijk gezegd moest ik er ook niet aan denken om na 3 weken na de bevalling al naar de sauna te gaan.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Trouwens, na 4 weken adviseren ze pas een flesje te introduceren, dus voor die tijd waren mijn kind en ik ook niet gescheiden.

Deel Deze Pagina