toeschietreflex als ik een ander kind hoor of zie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat als ik een ander kindje hoor of zie (en dat hoeft per definitie niet eens te huilen) dat ik een spontane toeschietreflex krijg.

In de winkel,op het schoolplein enz.
    Vandaag stort regende het en moest mijn oudste zoon uit school halen.

Mijn moeder bleef met Justin in de auto wachten.

Snel door de regen heen rennen en onder het afdakje van de school wachten op Max.

Staat er naast me een moeder met een kindje op haar arm.
    Ik keek naar het kindje en kreeg een toeschietreflex.
    Vroeg me af of jullie dat ook weleens hebben?

2. Bri

Bri Niet meer actief

ooh, dat lijkt me lastig! Ik krijg niet eens een spontane toeschietreflex als ik m'n eigen kindje hoor of zie, en ook niet van andere kindjes.
    Ik heb het wel van andere vrouwen gehoord, maar had eigenlijk verwacht dat je dit dan al veel eerder zou hebben en niet als je kindje al 6 maanden is.... In de eerste maanden had ik nog regelmatig stuwing en lekkende borsten, maar nu helemaal niet meer.
    Wonderlijke dingen he, die boobs.. :D

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nope eigenlijk nooit. Kreeg voorheen als ik zonder Dean was nog wel eens spontaan een toeschietreflex maar dat heb ik nu ook niet meer.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

In het begin had ik er ook veel last van. Dat was leuk als ik mijn zoontje afzette op de babygroep op het kdv. Nu alleen als er eentje hartverscheurend huilt (wat gelukkig weinig voorkomt).
    Praten over borstvoeden wil nog wel eens een toeschietreflex opleveren, dan voel ik de kramp er zo in schieten.... En dat terwijl ik als ik voed niet echt een bijzonder snelle toeschietreflex heb, hij moet toch echt een halve a één minuut goed zijn best doen.

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Heb ik ook hoor, best lastig.
    maar moet zeggen dat mijn borsten al reageerde tijdens de zwangerschap op een huilend kind haha

ik kolf 100% en als de kleine huilt ben ik zo klaar haha weer voordelig

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Herkenbaar!

Ik heb het zelfs een keer gehad bij een snerpende boormachine...

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina