13 dagen geleden ben ik bevallen en we zijn gelijk begonnen met flesvoeding (ivm medicijnen) Ik heb geen medicatie genomen om de melkproductie stop te zetten (mijn gynae vertelde me dat dit psychoses kan opwekken en gezien ik daar gevoelig voor ben durfde ik het niet aan) en de eerste 2 dagen had ik geen melk, dag erna flinke stuwing maar met koude compressen ging het allemaal wel. Echter, sinds gisteren stromen mijn borsten over, het loopt er gewoon zo uit, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat de productie nu toch wel stopgezet zou zijn omdat ik nooit gevoed heb. Is dit normaal en hoe krijg ik zo snel mogelijk die melkproductie stopgezet?
Ik denk dat je het beste een lactatiekundige kan inschakelen. De kans op borstontstekingen is aanwezig als je melkkanaaltjes verstoppen. Zij kan je ook adviseren wat je het beste kan doen. Ik geloof dat in 1 keer leegkolven geen invloed heeft op de productie, maar dat is bij vrouwen die gaan afbouwen.... in jouw geval is dat misschien weer anders. Dus ik zou echt even een professional op borstvoedingsgebied inschakelen. Succes!
Uh, het is dus niet verstopt, ik stroom over van de melk, letterlijk, ieder uur moet ik die pads vervangen, anders lek ik zo door. Een lactatiekundige zie ik niet zitten, de enige hier in de buurt vindt het al schandalig dat ik geen borstvoeding geef, ik had met die medicijnen best even kunnen wachten volgens haar, ik deed het immers al 9 maanden zonder. Ja ik had best kunnen wachten, maar ik voel me een stuk prettiger met medicatie dan zonder! Ik heb dus ook geen last van stuwing, geen pijnlijke borsten niets, het stroomt alleen over. Ohja, kolven lijkt me helemaal niet slim, dan komt er toch alleen maar meer melk voor terug, bovendien ik heb niet eens een kolf.
Kolven kun je ook met de hand. Maar ik zou ff de ha bellen ervoor, mmm lastig weekend. Tja en tsr is een 'gevoel van liefde' die het activeert. Dus je hebt liefde zat Eigenlijk geen tijd voor grapjes. Vroeger bonden ze het op en dat zullen vaste 'oudere' mensen (tantes ed) je adviseren. Doe dat iig niet want dan kun je dus echt wel nog meer last ervan krijgen. Lastig sorry ik zou zeggen bel de ha! (Desnoods weekendarts!)
Misschien eens een kijkje nemen op het borstvoedingsforum http://www.borstvoedingsforum.nl/ Misschien kan iemand je daar helpen. Ik kan niet echt een tip geven. Maar hoop voor jou dat je probleem vlug opgelost wordt.
@Fiene: gebruik je mischien Domperidom ? Dat bevordert n.m. de melkproductie. Verder zou je ook de lk hier op de site kunnen vragen of een vrijwilliger van de VBN of LLL bellen.
Je zou kunnen proberen om van Dr Vogel Salvia druppels in te nemen. http://www.drogisterij.net/index.php?me ... rodindex=0 Mijn zusje kreeg dit advies van haar kraamhulp,omdat ze erg last had van stuwing en lekkende borsten. Na een paar dagen was het al over. (je moet natuurlijk wel even kijken of je deze druppels gewoon kunt innemen in combinatie met jou medicijnen)
he, Ook ik kreeg enorme lekkende borsten ook geen bortsvoeding gegeven.. Mijn kraamverzorgster heeft ze toen opgebonden met hydrofiel doeken maar ja dat was dus nog in de kraamtijd.. Mss is er iemand die dat voor je kan doen.. Sterkte ermee..
Nee, ik gebruik antidepressiva en valium. Ik ga in ieder geval die druppels van Dr vogel eens proberen, de huisarts in het weekend bellen voor dit gaat me een beetje ver, ik bedoel, pijn heb ik niet, tis alleen een beetje lastig. Heb ook mijn vroedvrouw gebeld maar opbinden doen ze hier niet meer, gewoon een strakke bh aan en het zal vanzelf wel overgaan. Nou ja, dat hopen we dan maar. Iedereen bedankt voor de reacties!
saliethee blijkt te remmen en groene kool bladeren op je borsten (heel blad en dan voor de tepel een gaatje eruit knippen, blijkt een bepaalde stof te bevatten dat remt en ze koelen heerlijk) en geen warme douche over je borsten dit bevorderd de productie en stroming. had zelf enorme productie en dit waren de tips die ik kreeg succes