Vermaak in de auto kleine kindjes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fl01, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Voor onze vakantiereis naar de ardeche ben ik nog even aan het bedenken hoe we onze kinderen zullen vermaken in de auto. Oudste is net drie, jongste nog net geen 2. Kleuren en stickertjes plakken werkt niet zo goed als ze in de autostoel zitten, denk ik, zeker niet bij de jongste, die laat nog zoveel vallen. Wilde eigenlijk zo’n magnetisch tekenbord en wat raamstickers halen bij de action/big bazaart, maar ik kon het net niet vinden. Weet iemand of ze dat nog hebben? Of waar je dat anders kan kopen (goedkoop)?
    Ik heb geen idee of het odig is om ze te vermaken, misschien verzinnen ze zelf wel wat, maar wil toch voor het geval dat..paar kleine dingetjes kopen. Iemand nog meer ideetjes?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Hier heeft de Ipad ons leven gered, wat een uitkomst, helemaal vol gegooit met filmpjes van brandweerman sam tot bumba, en verder kinderliedjes via de cd/usb speler. onze kleine is 2. met stickers of kleuren was hier met die leeftijd echt geen optie. verder vaker stoppen en snachts beginnen met rijden zodat ze nog slapen. en veel verantwoorde snacks onderweg, appeltjes schillen en per partje geven etc.

succes!

3. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    als die van mij het beu zijn, dan zijn ze het beu... kan ik poppenkast opvoeren wat ik wil maar dat werkt dan toch niet...
    We hebben daarom 's nachts gereden, scheelde aardig wat uurtjes vermaak...
    Verder had ik tas met kleine kadootjes gemaakt... vonden ze erg leuk... en hebben ze filmpje gekeken op dvdspeler...

4. topper12

topper12 Niet meer actief

magnetisch tekenbord heb ik deze week nog in de folder van Intertoys zien staan. Bij de hema hebben ze ook raamstickers. Goedkope raamstickers (die ouderwetse in rood en groen) maar ook prinsessen- en zeemeerminnenstickers. Heb je wel gecheckt of ze vanuit het autostoeltje wel bij het raam kunnen (scheelt een heleboel frustratie onderweg als je dat van tevoren even checkt ;))

Wij hadden een mandje met wat speelgoed en boekjes tussen de stoeltjes in staan en daarnaast toch maar overstag gegaan voor de dvd-schermpjes :) Daarnaast gewoon keurig om de twee uur stoppen en de tijd nemen om te pauzeren (lees spelen).

Fijne vakantie!

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.927
    113
    Vrouw
    Dvd schermpjes en eten, dat was het enige wat bij ons werkte. Afgelopen vakantie 's nachts gereden en dat ging perfect. Ik wil niet anders meer.

Veel plezier op vakantie!

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik had voor onder de reis wat cadeautjes. Voor de oudste bijvoorbeeld een kleurboek en de jongste een boekje. Ook een waterpistooltje etc. voor op de camping zelf.
    Verder om mee te spelen voor de oudste een Nijntje computer en voor de jongste een stuurtje van v-tech (uiteindelijk speelden ze m.n. andersom). Verder had ik duplo primo en wat kleine dingetjes om mee te spelen in de auto. Moet zeggen ze hebben zich prima vermaakt en als het even moeilijk was stopte ik er gewoon een doosje rozijntjes in:D We zijn overigens in 2 dagen naar Zuid-Frankrijk gereden.

Terug zijn we plotseling vertrokken en hebben we 's nachts gereden i.v.m. ziekte van de jongste. Beviel mij niks ik wil 's nachts slapen, maar de kids hebben allebei netjes geslapen.

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Liedjes zingen, rijmen, praten, ik zie ik zie wat jij niet ziet, wat verantwoorde snacks mee, regelmatig stoppen, wat knuffels, drinken en gaan!
    Wij hoeven nog niet aan de schermpjes... ;)

Deel Deze Pagina