Hallo Ik ben 19 weken zwanger en alles verloopt eigenlijk perfect volgens het boekje. Vorige week had ik echter na het plassen met afvegen een heel klein beetje bloed op het wcpapier Voor de zekerheid de verloskundige gebeld en ik moest terug bellen als het weer gebeurde. Er gebeurde de hele dag niks meer dus dacht er ook niet meer bij na. De volgende dag opeens weer na het plassen een heel klein beetje en 2 uurtjes later wederom een heel klein beetje op het papiertje. De verloskundige had aangeraden een inlegkruisje te dragen wat ik ook heb gedaan maar daarop helemaal niks. Ik was er niet zeker van of het bloed uit de vagina kwam of niet Weer gebeld en mocht even langs komen, het hartje gehoord. Helemaal gerust gesteld!! Voor de zekerheid ook even urine laten testen maar ook dat was in orde. Geen blaasontsteking Daarna ook niets meer gezien. Tot gisteren 5 dagen na de eerste ontdekking. Wederom een heel klein beetje bloed op het papiertje met afvegen. Ik heb toen echter wel een grote boodschap gedaan. Omdat ik nog steeds niet wist of het bloed uit mijn vagina kwam of niet heb toen (ja klinkt onsmakelijk) 1 vinger in mijn vagina gestoken en daarop helemaal geen bloed alleen wat witte afscheiding. Nu dacht ik; als dat bloed uit mijn vagina was gekomen de witte afscheiding ook wat roze van bloed had moeten zijn? Klopt dese redenering? Daarna heb ik het vanmiddag nog een keer gehad weer echt een heel klein beetje. Heb toen met een spiegeltje gekeken onder. In de vagina zag ik niets dan een beetje witte afscheiding. Bij de anus lijkt het op een klein aambeitje en dat plekje er langs voelt ook wat vervelend als of er een klein wondje zit maar ik zie het niet. Nu schrik ik toch elke keer als ik het beetje bloed zie en maak me toch een beetje zorgen maar niet erg genoeg om de vk meteen te bellen. Hoe groot schat jij de kans in dat het bloed uit de vagina komt of zou het toch van een wondje/aambeitje zijn... Alvast heel erg bedankt
Goedemiddag, als ik je verhaal zo lees, dan verwacht ik dat het bloedverlies afkomstig is van de aambei. Ook kan het zijn dat er sprake is van een inwendige aambei, wat het bloedverlies veroorzaakt. Heb je er veel last van, dan zou ik je adviseren langs de huisarts te gaan. Succes! Groetjes Monique