Hallo iedereen, Heb erg veel dubbele gevoelens over mijn zwangerschap en vooral de gezondheid van de kleine. Ben in de eerste weken van mijn zwangerschap met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest. Zij moest voor een petscan. Zij heeft een bepaalde stof ingespoten gekregen, zwangere vrouwen mogen hier niet bij in de buurt zijn .Echter wist ik toen niet dat ik in verwachting was. Hier over gebeld met mijn vk en 10 dec aanstaande krijg ik een echo. In mijn 4e week verloor ik wat bruine afscheiding Ik dacht eigenlijk al, dat dit het einde zou zijn! Echter is het hierbij gebleven. Geen rood bloedverlies En nu dacht ik dat ik alles al had gehad Vorige week een zenuwbehandeling bij de tandarts en natuurlijk MET verdoving! Wat niet goed schijnt te zijn voor een prille zwangerschap Heb echt het gevoel dat ik nu al alles fout heb gedaan en ik ben pas 6 weken Wat een onzekerheid.
Een verdoving bij de tandarts mag gewoon, dat is alweer één zorg minder Bruine afscheiding is gewoon wat oud bloed, niets om je zorgen over te maken. Wat betreft de petscan heb ik geen ervaring. Geen zorgen meid!
Hoi meid, Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is allemaal heel vervelend, maar ik denk het allemaal wel mee valt. Er zijn hordes mensen die in het begin van de zwangerschap vanalles doen wat je eigenlijk zou moeten laten, zoals roken en drinken. Nu weet ik niet wat zo'n petscan voor consequenties heeft, maar ik denk dat als het daardoor fout zou zijn gegaan dat je dat nu al wel had gemerkt. Verder kan je bij de tandarts idd beter zonder verdoving werken, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk daarom ook niet dat je je daar zorgen over moet maken. Probeer het van je af te zetten en lekker te genieten van je zwangerschap. Verder: als je binnenkort naar de tandarts/arts gaat laat dan direct weten dat je zwanger bent. Dan kunnen ze daar rekening mee houden. Liefs, Suus
Ik heb 20 weken alles perfect proberen doen en niks schadelijks gedaan/gegeten. Ondertussen neem ik 12 pillen per dag en 6 vaginale om weeen te voorkomen, waarvan 1 soort schadelijk is voor de foetus, plus 4 dagen antibiotica gehad. Ik voel me best wel schuldig tov mijn meid maar tot nu toe doet ze het nog steeds prima en alles werkt nog goed. Die kleintjes kunnen meer aan dan we denken!
Ze zeggen ook dat je de eerste paar weken niet eens weet dat je zwanger bent dus je niet in paniek moet raken als je bijvoorbeeld een sigaret hebt gerookt of hebt gedronken of rauw vlees hebt gegeten. De baby heeft nog een bleodcontact met de moeder de eerste weken (weet niet precies hoeveel weken) Dus ik denk dat je je nergens zorgen over hoedt te maken meid. maar is goed dat je naar de vk gaat dan weet je het zeker Gefeliciteerd met je zwangerschap
ik heb de eerste 5 weken zware medicijnen geslikt waarvan onbekend is of het schade aan kan brengen maar tot nu toe gaat het nog goed met ons meissie, ik kan het niet meer terugdraaien en zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik ermee gestopt, als je het bewust doet terwijl je weet dat je zwanger bent is het wat anders maar hier kan jij niks aan doen hoor, proberen los te laten en je niet schuldig voelen