Hoi verloskundigen, Morgen ben ik 10 weken zwanger. Met 6 weken en 1 dag hebben we een echo gekregen bij het Diagnostisch Centrum (omdat we niet wisten hoe lang ik zwanger was). Daar hebben we al een mooi kloppend hartje gezien. Vorige week met precies 9 weken weer een echo(tje) gehad bij de VK. Hij was goed gegroeid en zagen het hartje weer mooi kloppen. Tot een paar dagen na een echo ben ik gerustgesteld, maar ik merk nu dat de onzekerheid of alles nog goed gaat weer toeneemt. Zojuist bij het afvegen een klein beetje bruinig slijm op het papiertje... en een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik. Meteen denk ik dan 'het zal toch niet...'. Op 23 maart hebben we pas de termijnecho. Ik merk ook dat ik minder vermoeid ben dan voorgaande weken. En mijn buik wordt ook niet echt groter volgens mij. Kunnen jullie mij een beetje geruststellen? Hoe groot is nog de kans dat het fout zou kunnen gaan? Alvast bedankt!
Hallo, De kans dat het nog mis gaat na het zien van een kloppend hartje is ongeveer 5%. Dat je nu minder klachten krijgt is heel normaal en zegt niet dat je de zwangerschap niet goed zit. Klachten hebben zegt namelijk niks over de zwangerschap. Bruinige afscheiding zien we heel vaak in de zwangerschap, doordat alles beter doorbloed word, kan er makkelijk een vaatje kapot gaan. Waardoor je bruinige afscheiding krijgt. Bij 12 weken komt de baarmoeder pas boven je schaambot en gaat dat in de loop van de weken een buikje vormen. Heb vertrouwen er zijn nu geen aanwijzingen dat er iets niet goed zit. Groetjes Ineke