Sauna met afwijkend lichaam

Discussion in 'De lounge' started by artie, Feb 2, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Zou het mij opvallen, ja mogelijk wel. Maar eerlijk wij lopen hier altijd met of een badjas of enkel de handdoek omgeslagen bij de sauna tot we in de sauna zitten of in het bad.
    Maar hebben meerdere mensen bij ons in de omgeving die een stoma hebben, dus vreemd zou ik het dan weer niet vinden.
    Als ik al iets zou zeggen zou het dan eerder zijn dat ik het enorm stoer en fijn vind dat je je er niet door laat beperken. En kijk eens naar de andere kant, nadien kun je wel zeggen dat je de terughoudendheid/angst overwonnen hebt ;) weer iets wat op het lijstje 'gewoon normaal' kan. Zegt diegene die in haar rolstoel naar de sauna gaat :D (dat was dus ook een overwinning indertijd)

Dagda likes this.
  2. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,559
    3,889
    113
    Female
    Helemaal waar!
    ik weiger ook om me te schamen voor iets wat mijn leven gered heeft, zonder was ik er ook niet meer geweest vermoed ik.
    Heb gisteren ook de beslissing gemaakt om definitief de stoma te houden, ze gaan vanachter alles eruit halen en dicht maken. Gaat nu zo goed dat voor mijn gevoel een pouch alleen maar terug achteruitgang kan betekenen.

Heb gelukkig geen high output, dat is inderdaad wel tricky in de sauna of met hitte, qua consistentie wisselt het wel nogal hard bij mij. Ik gebruik van die zouttabletjes voor in water zoals isostar (maar dan suikervrije want ook diabetes). Had vooraf dat al gedronken en erna ook. 1 moment werd ik wel echt even niet goed, maar na wat water bijtanken werd dat gelukkig wel beter.

3. Foreverquilty

Nov 27, 2021
    87
    46
    18
    Female
    moedige beslissing! Wanneer is de operatie? Ik heb een pouch maar deze staat niet in werking. Teveel littekenweefsel. Ze gaan de pouch nog niet verwijderen ,omdat ze bang zijn voor nog meer littekenweefsel, en ik toch nog hoop op kindjes … ik ga die ook eens proberen die van isostar , werk die goed? Vooral straks in de zomer heb ik weer veel last. Maar ik begrijp dus dat je geweest bent? Heb je genoten?

4. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,559
    3,889
    113
    Female
    Ik heb de tabletjes van high 5 (zero), die bestaan in superveel smaken. Heb ze online gekocht maar weet niet meer waar. Vind ze tot nu toe de beste, proeven niet zo zout (bij andere heb ik soms het gevoel dat ik zeewater met citroënsmaak aan het drinken ben)

Operatie zal ergens in maart zijn, datum weet ik nog niet. Spannend wel, maar ik kon kiezen, nu eruit ofwel regelmatig scopie en dan alsnog eruit binnen een paar jaar. Dat liever nu ineens, dan ben ik er vanaf.

Foreverquilty likes this.

Share This Page