Beste verloskundige, Sinds een paar weken heb ik een hele vervelende pijn. Deze pijn zit net boven mijn linker bil en straalt uit naar mijn been. Ik sta ook op met deze pijn. Het doet zeer als ik gewoon zit en ik kan er ook "doorheen" gaan als ik loop. Kan dan niet meer normaal lopen, maar loop echt mank voor een minuut of 5. Ik weet niet zo goed wat het probleem is, maar het is erg vervelend en gaat mij nu ook belemmeren in mijn werkzaam heden en met de verzorging van mijn zoontje. Als het er namelijk in schiet kan ik gewoon niet blijven staan. Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn. Ik wilde een buikband proberen, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik daar niet meer schade mee aanricht. Of is het verstandiger om even langs de huisarts te gaan? Ik zou graag weten wat het is, want deze pijn is niet leuk. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
HOi Tascha, je hebt last van je bekken. Bekken pijn is op zich niet erg, wel erg vervelend. Je kunt een bekkenbend proberen, maar ik zou eerst even langs de fysio of osteopaat gaan als ik jou was, dan kun je met hem/haar de bekkenband en andere opties bespreken, want je moet nog een tijdje door... Greotjes Brigitte
Hoi Brigitte, Moet ik dan denken aan een beginnende beken instabiliteit of aan wat anders. Kan ik gewoon een afspraak maken bij een fysio of moet ik eerst even langs de huisarts? Als ik zelf een afspraak maak bij de fysio, krijg ik dat dan ook vergoed van de verzekering? Bedankt voor je antwoorden.
Ja hoor, je hoeft niet meer langs de huisarts tegenwoordig, maar je kunt het beste wel even de verzeekring bellen hoeveel behandelingen je vergoed krijgt. En nee, het is geen beginnende bekkeninstabiliteit maar nog 'gewone' bekkenpijn die eigenlijk meer dan de helft van de zwangere vrouwen wel heeft, alleen is het in zo'n vroeg stadium van belang dat je er niet te lang mee doorloopt en het verergert en bekkeninstabiliteit in de hand werkt. Sterkte ermee. Groetjes BRigitte
Ok ik ga even een fysio zoeken en dan gaan we er aan beginnen, vind het al onhandig genoeg zo, hoeft niet erger te worden. Dankjewel voor je tijd.