Hallo verloskundigen, Ik ben waarschijnlijk iets langer dan 5 weken zwanger. Vorige week had ik een heel klein beetje bloedverlies, raakte daar volledig door van de kook, en mocht een héle vroege echo doen bij de verloskundige. Daar zagen we een dik baarmoederslijmvlies maar verder nog niets, natuurlijk. Vandaag, zes dagen later, veeg ik ´sochtends rond 8 uur weer wat bloed af, echt rood, een klein beetje. Ik schrik me weer helemaal te pletter en weet meteen zeker dat het mis is, doe een maandverbandje in en ga verder met mijn werk (voor zover dat mogelijk was). Daarna heb ik alleen helemaal niks meer gezien, ook geen bruinverlies, niks. Heb wel nog steeds alle klachten die ik eerst ook had. Het stomme is: ik weet dat jullie er niks van kunnen zeggen en dat ik moet afwachten. Heb volgende week woensdag weer een echo, en die vervroegen lijkt me niet zinvol. Mijn vraag is eigenlijk: Ziet het er nu somber uit? Of is er nog hoop? Ik kan echt niet meer op mijn gevoel afgaan, dat zit alleen maar ergens in een hoekje te panieken. Bedankt alvast voor jullie antwoord. Ik denk dat ik gewoon van iemand die ervaring heeft moet horen hoe het zit, anders blijf ik malen. Groetjes, Jantine
hoi ik snap dat je je zorgen maakt maar dat is nog niet nodig. Een klein beetje bloedverlies komt heel vaak voor en betekent zeker niet direct dat het niet goed is. Er kan een bloedvaatje knappen, soms zomaar! Zolang je niet veel helderrood bloedverlies hebt in combinatie met heftige buikkrampen heb je prima kans dat het goed blijft gaan. De echo vervroegen heeft zoals je zelf al zegt geen zin. Deze periode is spannend en onzeker. Spreek jezelf toe en probeer erop te vertrouwen dat het goed gaat. Zoek afleiding en dan wordt het vanzelf woensdag en dan weet je meer. Succes! Mirjam