Natuurlijke miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hommel82, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Beste,
    Twee weken terug hebben we het nieuws gekregen dat onze uk zijn hartje niet meer klopte.. Zou 10 weken zijn maar kindje groeide niet verder dan 7 weken.. Een hele klap en zware weken gehad.. Na afwachten toch besloten voor een curettage maar daar moest ik vanwege vakantie periode een week op wachten. Twee nachten voir de ingreep kreeg uk snachts weeën en bloedverlies.. Het viel eigenlijk wel mee dus ik verwachte niet schoon te zijn. De dag voor ingreep kreeg ik een echo. Het was weg! Erg opgelucht natuurlijk. Wel zat er nog wat restjes, maar ze verwachte dat dit er nog wel uit zou komen en ik hoef ook geen vervolg echo. Vandaag vol goede moed met mijn dochter naar een speelparadijs maar ik kreeg lichte steken.. Toch maar wat ongerust naar huis gegaan.. Idd nog even flink bloedverlies maar binnen de norm, alleen ik ben bekaf.. Ik heb helemaal geen energie en tintelende handen. Ik dacht dat ik eerder op zou knappen maar voel me iedere middag Helenaal gebroken. Morgen laat ik bloed prikken bij de huisarts.. Maar moet ik dit nu ook aangeven bij de vk? Wil niet om ieder wissewasje bellen.. Angst ook dat ik dan alsnog n curettage moet wat ik uiteraard liever niet wil 😊

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Hommel82,

vervelend dat het je lichamelijk nog niet helemaal goed gaat. Nu kan het zijn dat je toch teveel inspanning hebt gehad. Je moet je niet vergissen dat je wel zwanger bent geweest en dus ook het zwangerschapshormoon in je lijf hebt gehad waardoor je lichaam nog wat tot rust moet komen en dat kost energie en tijd. En de één heeft er meer en langer last van dan een ander. Bloedverlies kan wel duren tot 2 weken na de miskraam, maar kan zelfs soms pas stoppen na je volgende menstruatie. Die overigens kan fungeren als laatste grote schoonmaak en dus heviger kan zijn dan je gewend bent. Zolang je geen overdadig bloedverlies hebt en je geen buikpijn hebt dat je niet kunt functioneren en je hebt geen koorts, kun je het afwachten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina