Sauna tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mien30, 25 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Ik lees overal dat de sauna afgeraden wordt als je zwanger bent. Zou het ook kwaad kunnen als je alleen in de baden gaat?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Je mag naar de sauna na t eerste trimester, als je wel eens vaker bent geweest. Zodat je je weet hoe je lichaam erop reageert en dan gewoon op de laagste bankje zitten
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Je kunt gewoon naar de sauna als je gewend bent aan de warmte. Alleen zou ik de 90° wel overslaan... Infraroodsauna schijnt niet goed te zijn.

    Gewoon goed op je lichaam letten.
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wat hiervoor gezegd wordt inderdaad. Na t eerste trimester en als je gewend bent om te gaan. Zorgen dat je niet te lang en te heet gaat zitten en voldoende afkoelt tussendoor. Lekker genieten dan!
     
  5. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Zoals mijn voorgangers al zeggen, de sauna kan best mits je vaker bent geweest en na het 1e trimester. Je mag niet in de infraroodsauna's en geen dompelbaden.
    Ook moet je de laatste 6(?) weken weer opletten. Dan mag je ook niet in de hot-tubs. Vanwege de temperatuur van het water dat door de vochtigheid een goede omgeving is voor bacteriën om te groeien en dat er dan al kans is op wat ontsluiting, dus dat die bacteriën makkelijker bij de baby kunnen komen.

    Verder vooral goed naar je lichaam luisteren, dan zit je wel goed.

    Ik ben afgelopen week nog geweest. Wel voor het laatst in de zwangerschap. Maar ik merk wel dat ik de warmte minder goed kan hebben en minder lang. Dus ik ging vaak na 5 min ofzo de sauna's weer uit.
     

Deel Deze Pagina