Wij willen naar Colombia. Iemand al eens eerder geweest? Tips? Aanraders? Do's en Don'ts? We zijn vaker in Zuid Amerika geweest (Panama, Bolivia en Mexico)
Ik was een paar dagen met kerst in Medellin en omgeving. Was mooi en gezellig. Hebben toen zelf gereisd met openbaar vervoer, wat goed te doen was.
Wat wil je precies weten? Mijn stiefmoeder (66) is Colombiaanse. Zij en mijn vader gaan al 15 jaar elke jaar 3 a 6 maanden daarheen.
Wow, dat is met grote regelmaat. Zijn er voor toeristen plekken die je beter kan mijden? Ik heb begrepen dat het al anders is dan jaren geleden, maar er zijn nog steeds plekken die niet aan te raden zijn.
Wat ze altijd zeggen is geen opzichtige vormen van rijkdom. Geen sieraden dragen en eenvoudige kleding. Uit de jungle blijven. Zelf verblijven ze in een dorp in de buurt van popayan in het zuiden waar het erg mooi is. Popayan en omgeving is erg leuk!
https://travel.state.gov/content/travel/en/traveladvisories/traveladvisories/colombia-travel-advisory.html Goede tip die ze geven: houd het lokale nieuws bij. Ook handig om dat al tijdje in de gaten te houden ivm overvallen, aanvallen enz. Dan weet je of een stad/gebied echt veilig is.