Fertiliteitsyoga

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mariska11, Nov 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam vandaag iets tegen over fertiliteitsyoga en dat leek me wel wat. Je krijgt oefeningen die goed zijn voor je vruchtbaarheid, maar ook wordt er aandacht besteed aan de emotionele belasting zodat je iets minder gestrest bent.
    Mij lijkt het iig wel wat, maar ik kom alleen yogacentra tegen die niet bij mij in de buurt zijn.

Iemand enig idee of zoiets ook bestaat in de regio Rotterdam?

2. isha27

isha27 Lid

Oct 19, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mariska!

Wat een interresante post. Ik hou het in de gaten. Ik kom
    Ook uit rotterdam. Ik blijf je post volgen. Wellicht dat iemand de weg in rdam kent.

3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,882
    2,883
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat enige vorm van (traditionele) yoga al helpt qua energiebanen en dat het innerlijke rust geeft :)

4. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ik zat er ook over na te denken. Ik heb een paar maanden terug een serie van 10 yoga lessen gedaan. Op zich beviel me dat wel, maar het tijdstip waarop het daar toen gegeven werd, beviel me niet en toen ben ik er weer mee gestopt. Maar toch denk ik er over om het weer op te pakken en dan misschien ergens anders op een fijner tijdstip. Ik heb ook gekeken naar fertiliteitsyoga, maar dat wordt lang niet overal gegeven. Maar ik denk dat wat sophy zegt wel klopt. De traditionele hatha yoga zou op zich ook goed moeten zijn. Geen power yoga o.i.d. dat is denk ik weer iets te veel gericht op kracht. Ik vond een link met daarin een aantal verschillende houdingen die goed zouden zijn voor de fertiliteit. Als je een beetje bekend bent met yoga en yogalessen volgt dan zou je deze oefeningen thuis er nog bij kunnen doen:
    Yoga for Fertility

5. SannevH

SannevH Actief lid

May 1, 2005
    443
    0
    0
    Tilburg
    Ow dat klinkt interessant!

6. Oefeningen die goed zijn voor de vruchtbaarheid? Serieus? 'IUI, IVF en ICSI helpen niet, nu gaan we op yoga!'?

Hmnee, ik geloof er niet zo in.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik snap ook niet zo goed hoe yoga mijn PCOS, mijn man's zaadkwaliteit en een bevruchtingsprobleem kan verbeteren?;)

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Yoga kan vooral helpen energieblokkades op te heffen, energie beter te laten stromen. Soms kan dat het geval zijn als je 'onbegrepen onvruchtbaar' bent.

Er zijn ook boekjes waarin oefeningen staan.

Dit heb ik gevonden in Rotterdam : Yoga in Rotterdam en Nieuwerkerk a/d IJssel | Chakra?s | Yoga for Balance.

En voor de bovenstaande dames: Als er een fysieke oorzaak is dat het moeilijk lukt om zwanger te worden (of te blijven) heeft yoga hooguit een bijdrage aan stressvermindering etc. Niemand heeft gezegd dat je van Yoga 'zwanger kan raken', maar net als sporten/bewegen/gezond leven/stressvermindering etc, kan yoga een goede bijdrage leveren, al is het maar voor je eigen algehele gezondheid!

Ik zeg Mariska11; Go for it !! Ik doe met je mee, vanuit huis dan ;)

9. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Scarabee: juist. Jij snapt het!

@Jippie & Shaddixxx: natuurlijk zorgt yoga er niet voor dat ineens al je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, wel denk ik dat het een positieve invloed kan hebben. Als je relaxter in het leven staat en je lijf meer in balans is, dan heeft dat naar mijn idee zeker goede invloed op je kans op zwanger te worden.
    De cursus is speciaal voor mensen die in een ziekenhuistraject zitten en biedt begeleiding en ondersteuning op dat gebied. Je krijgt voedingstips, oefeningen om je lichaam meer in balans te brengen en je zit met lotgenoten dus het is makkelijk praten over bepaalde zaken.
    Ik zou het dus zeker niet gaan doen omdat ik denk dat ik daardoor zwanger zou raken, maar wel omdat ik hoop dat het mijn stress van het hele traject iets minder maakt.

Kwam gisteren iets tegen bij mij in het dorp en daar ga ik volgende week kijken. Het is algemene yoga, want de fert.yoga kan ik hier in de buurt niet vinden.
    Ik hoop dat het me dat beetje rust geeft wat ik nu soms zo mis tijdens de wachtweken!

10. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pien: bedankt voor het linkje!

11. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets meer info van de website van 1 vd aanbieders.....

Als zwanger worden op zich laat wachten kan dat veel stress met zich meebrengen. Het thema kan je leven ongewild behoorlijk gaan beheersen. Hoe vind je in deze achtbaan van emoties, de brei aan goedbedoelde tips & informatie en de druk van eventuele medische behandelingen je balans terug?

Vruchtbaarheid Support is een body & mind programma speciaal ontwikkeld voor vrouwen met een (nog) onvervulde kinderwens.
    Het doel van dit programma is tweeledig: je leert op welke manieren je je natuurlijke vruchtbaarheid kunt verbeteren én hoe je in balans kunt blijven, ondanks de spanningen en teleurstellingen waar je mee te maken krijgt als zwanger worden niet meteen lukt.

Je kunt deze cursus veilig doen naast een medisch traject, zoals IVF, ICSI of IUI. Je kunt uiteraard ook meedoen als je (nog) niet in een medisch traject zit, maar wel worstelt met een onvervulde kinderwens.

PUUR PRANA - Integrale Yoga Den Haag - Martine van Leeuwen
    Deze zit in Den Haag en verder kwam ik iets tegen in Breda en Amersfoort. Is voor mij allemaal te ver weg, maar misschien heeft 1 van jullie er iets aan!

12. Natuurlijk, gezond leven, weinig stress en een positieve instelling is nooit verkeerd, maar ik geloof sowieso niet dat stress in die mate invloed heeft op zwanger raken. Als dat wel zo was, zou toch geen enkele vrouw in de MMM meer zwanger raken?

Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, als dit voor jou goed voelt moet je het zeker doen natuurlijk! Ik vind het alleen altijd zo jammer dat mensen geld proberen te verdienen met de problemen van een ander, en in mijn ogen is dit wel waar die 'fertiliteitsyoga' op neerkomt.

13. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shaddixxx: ik heb zelf vrij veel stress door dit hele traject en daar wil ik graag vanaf. Ik hoop dat yoga me daar bij kan helpen.
    Heb laatst ergens gelezen dat wetenschappelijk bewezen is dat stress GEEN negatieve invloed zou hebben op zwanger worden. Ik denk alleen wel dat te veel stress er voor zorgt dat je niet lekker in je vel zit en dat het bepaalde dingen in je lijf misschien wel nadelig kan beïnvloeden.

Ben het overigens wel met je eens dat het jammer is dat sommige mensen proberen te verdienen aan andermans ellende. Had nog niet eens naar de kosten van deze cursus gekeken, maar das best veel. Ga nu overigens normale yoga doen en dat kost me 9 euro per keer, dat is tenminste acceptabel.

Ik denk dat iedereen er op z'n eigen manier mee omgaat en het is belangrijk dat je datgene doet waar je je goed bij voelt!

14. Dat bedoelde ik dus :) Als het 'fertiliteitsyoga' heet in plaats van gewoon yoga, dan betaal je ineens ook veel meer, en dat vind ik zó oneerlijk. Ik denk dat je met 'gewone' yoga ook best resultaat bereikt in dit geval! :)

Share This Page