fietsen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door abbey, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    Hallo Allemaal,

Mijn zoontje is nu 7 maanden, hij zit nog niet helemaal zelfstandig..als ie zich aan iets vasthoud of iets voorover buigt dan zit ie wel alleen.. in de kinderstoel zit hij wel goed..is het nu dan nog te vroeg om met em te kunnen fietsen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, de stelregel is dat een kindje echt zelfstandig moet kunnen zitten om te kunnen fietsen in een stoeltje. En als hij dat dan kan (echt los zitten) dan zolang als hij dat kan volhouden zonder om te donderen. Mijn persoonlijke stelregel is dat ik eigenlijk vind dat hij zelf moet kunnen gaan zitten dan weet ik zeker dat zijn ruggetje en nekje echt sterk genoeg zijn om de schokken van het fietsen op te kunnen vangen.

Ik ben net dit weekend op Vlieland geweest (en daar MOET je fietsen). Mijn zoontje van 7,5 maand kan goed zelf zitten maar kan nog niet zelf gaan zitten. Voor de zekerheid hebben we toch maar een bakfiets gehuurd en de maxicosi erin gezet. Ik wilde geen risico's nemen...

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou het niet doen als hij nog niet stabiel en zelfstandig zit.
    zou pas gaan fietsen als hij heel goed zelf kan blijven zitten.
    esmee was 8 maanden toen ze voor het eerst mee ging op de fiets, toen zat ze goed stevig

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze moeten echt zelf kunnen zitten. En als ze een klein duwtje krijgen, ook weer rechtop gaan zitten. Zelf gaan zitten hoeft niet perse (dan hadden wij pas met 13 maanden kunnen fietsen, terwijl C met 10 maanden echt goed zat).

Wij zijn met ruim 10 maanden voor het eerst gaan fietsen. En alleen op asfalt wegen. En ons CB raadde het standaard pas aan met 11 maanden. En komt een hoop gestuiter op de rug en nek.

Vorige week liep er ook een topic over dit onderwerp, en daar werd gesproken over zeer zielige (en dodelijke!) verhalen van kinderen die te vroeg meegingen op de fiets...

Deel Deze Pagina