eiwit en bloed in urine

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Belle1978, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hi,

Vandaag contact gezocht met de verloskundige omdat ik de laatste week last heb van wat meer menstruatie-achtige pijn die zeurt. Ik vroeg mij af of dat komt door de groei van de baarmoeder.
    Het zit door mijn hele onderbuik en is niet constant aanwezig. Daarnaast voelt mijn buik heel strak aan.

Nu vroeg zij mij mijn urine te laten nakijken. Deze vertoont een spoortje van eiwit en bloed volgens de assistent van de huisarts, maar geen nitraat: geen blaasontsteking.

Ik heb geen pijn bij het plassen of branderig gevoel. Hij gaat nog wel met de huisarts overleggen maar ik zou het liever even met een verloskundige overleggen maar die is morgen pas na 12.00 uur weer bereikbaar.

Kan het hier toch om een (beginnende) blaasontsteking gaan of is er wellicht iets anders aan de hand? Of gewoon groeipijn.

Alvast hartelijk dank.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Als het nitriet negatief is heb je (nog) geen blaasonsteking en kan je het nog weg drinken. Dus drinkt veel! en neem veel vit C. cranberrysap of sinaasappelsap!
    Laat je urine ook altijd even op kweek zetten soms komt er dan toch uit dat er bacterie groei is en dat het toch verstandig is dit met een antibioticakuur te verhelpen
    Succes!!

Imke

Deel Deze Pagina