Nog 1 week de pil en dan.........

Discussion in 'Zwanger worden' started by pluisje1985, Sep 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

Sep 26, 2009
    610
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik moet nog 1 week de pil slikken en daarna ong worden en daarna............ gaan we eindelijk beginnen aan kinderen!!!!!
    Wie o wie nog meer????
    Ik vind het reuze spannend en eng te gelijk. Hoop zo dat ik snel zwanger ben net zoals iedereen hier denk ik.
    Iedereen om me heen heb al kinderen of is zwanger. Dus het wordt nu wel een tijd.
    Ik denk dat ik wel gelijk met ovulatietesten ga beginnen want ik wil het zo graag, heb iemand ervaring hier mee? of zal ik eerst een paar maanden zonder proberen? ik weet het nog niet.

Groetjes n

2. Stippel

Stippel Actief lid

Aug 23, 2009
    347
    1
    18
    Spannend dat je bijna gaat stoppen met de pil! Echt een moment om naar uit te kijken, vond ik. :D
    Ik ben in juni gestopt met de pil en zit nu in ronde 3. Helaas tot nu toe twee keer een onregelmatige cyclus gehad. Ben van plan om deze ronde ovulatietesten te gaan gebruiken, heb daar tot nu toe dus nog geen ervaring mee.

In ieder geval veel succes!

3. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

Sep 26, 2009
    610
    0
    0
    Dus alweer voor de 3 ronde ga je. Nou veel succes en hopen dat de testen beter resultaat geven.
    Dan denk Ik dan maar gelijk aan die ovulatietesten beginnen als ik jou verhaal dan lees. Maar de kans dat het dan sneller gaat weet ik niet. Nou veel succes en we houden elkaar op de hoogte.
    gr

4. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Spannend meis :D

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,283
    6,196
    113
    Hoi nana1985,

Wat leuk dat je voor een kindje gaat! Spannend allemaal he?
    Ik wil je toch 1 tip geven: wacht nog heel even met die testen. Hou het leuk voor jezelf en je vriend/man en vrij gewoon wanneer je er zin in hebt. Gemiddeld genomen doen vrouwen er een jaar over om zwanger te worden. (in 3 rondes zwanger is dus supersnel) Dus als je je dan al een jaar bezig houd met testen lijkt het mij niet echt ontspannen een kindje maken ;)
    Wacht eerst gewoon eens je cyclus af en let op de signalen die je lichaam geeft als je ei eraan komt. Die testen kunnen altijd nog!

Veel plezier en ik hoop natuurlijk voor je dat je snel zwanger raakt!

groetjes mmeke

6. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    echt een goede tip van mmeke... zelfs met die ovu testen kan het nog lang duren en het plezier van het vrijen kan er echt af gaan als je té graag wilt... iedere maand heb je 20% kans...lekker vrijen wanneer je zin hebt.. je lijf geeft het wel aan als het goed is..

heel veel klusplezier!!

liefs

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ja precies ben ik het helemaal mee eens! als je eenmaal verplicht moet vrijen is de lol er heeeeel snel vanaf, dat was bij ons ook zo :( Ga gewoon lekker je gang en geef je lichaam een paar maanden om te ontzwangeren, dat kan best even duren (3 maanden of zelfs langer). Temperaturen en ovutesten kunnen altijd nog. Probeer gewoon lekker te genieten van het proberen zwanger te worden, want het is heel erg spannend! In dec gaat mijn laatste ring eruit en dan gaan we voor nummer 2!!! weer lekker spannend :)

liefs Miek

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hey, spannend he, zo stoppen met de pil! ;)

Ik zou ook nog niet onmiddellijk beginnen met temperaturen. Wij zijn onverwacht vrijdag met de eerste ronde begonnen, maar ik denk dat ik toch minstens een half jaar zo probeer. Zo blijft het ook plezant, ook voor m'n vriend.

9. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

Sep 26, 2009
    610
    0
    0
    Wat een leuke reacties allemaal, dank je wel!!
    Eigenlijk hebben jullie wel gelijk en moet ik eerst gewoon zonder testen aan de gang gaan.
    Maar hebben jullie dat dan ook? Dat je het zo graag wil, en eigenlijk aan niks anders meer denk? Iedereen om me heen heeft al kinderen, moest ook nog lang wachten tot me vriend wou.
    En dan denk ik weer je heb maar 12 keer kans in je jaar :( dat het raak is. Misschien wordt ik wel een beetje gek van de gedachten dat je maar 2 dagen in een maand een eisprong heb of helemaal niet.
    Daarom ben ik blij dat ik nu stop met de pil, heb ik nog een beetje af leiding met die feestdagen straks in dec.
    En heb ook nog dat me vriend zijn broers allebei er 1,5 jaar over deden voor dat de eerste kwam, dus ja dat vind ik toch niet echt een leuk uit kijken naar.
    Spreek jullie gr nana

10. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik ben ook pas gestopt met de pil, zeker spannend allemaal! Ik wens je ook succes !!

11. flower82

flower82 Actief lid

Sep 1, 2009
    229
    0
    0
    Ik ben pas gestopt met de nuvaring, en zit nu in de tweede ronde. Aankomend weekend is mijn NOD.. dus spannend weer!!

Kan me voorstellen dat het ook voor jou superspannend is!

12. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

Sep 26, 2009
    610
    0
    0
    Wat leuk dat er meerdere net gestopt zijn met de pil.
    Ja bij mijn is het nog een lange week aan de pil haha en daarna ook nog eerst ong worden. Wat moeten vrouwen toch geduld hebbben.
    veel succes allemaal.

13. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

Sep 26, 2009
    610
    0
    0
    Wat een gedachtes kan er door een vrouw heen gaan zeg. Misschien duurt het wel een jaar of misschien is het binnen een maand raak. Helaas hebben we het niet in handen. En is het dus elke maand afwachten. Je zou denken dat als je om de dag klus dat het raak zou moeten wezen??? Je heb dan toch heel veel kans?
    maar waarom werkt het dan niet zo he.

14. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik ben 30/07/09 gestopt met de pil. nu bezig in ronde 3.. of eigenlijk 2 want de eerste ronde kan je bijna niet meetellen omdat je dan net gestopt bent met de pil..
    Ik heb totaal geen last van het ontpillen, maar sommige meiden hebben daar wel erg last van, dus hou daar rekening mee dat het daardoor dus ook langer kan duren..
    Ik heb een normale cyclus nu al 2 maanden, dus ik hoop dat dat zo blijft.. of eigenlijk hoop ik dat ik deze maand (einde van de maand) helemaal niet ongesteld meer wordt..

Succes

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,283
    6,196
    113
    Vervelend he dat niemand kan zeggen wanneer het raak is, die onzekerheid, dat snap ik heel goed hoor.

Maar je hebt ongeveer 20% kans per maand om zwanger te raken als je normaal vruchtbaar bent, ben je een supervruchtbaar stelletje iets meer, verminderd vruchtbaar iets minder.

Maar zwanger woden hangt natuurlijk niet alleen af van het op het juiste moment sex hebben. Eerst moeten de zaadjes een bijna onmogelijke reis afleggen, daarnaast is je ei zo ongeveer 12 uur te bevruchten, dus het is een kwestie van hele goede timing. Vervolgens moet het zaadje wat wint wel een pakketje genen bij zich hebben wat goed mixt met de genen van je eitje. Dus het pakketje tezamen moet 'levensvatbaar' zijn. Ik geloof dat het hier al in 50% van de gevallen verkeerd gaat.
    Vervolgens moet dat pakketje een reis afleggen in de eileider naar de baarmoeder, zich innestelen, zich delen en een placenta + baby worden, het neurale stelsel moet aangelegd worden, het hartje moet gaan kloppen, allemaal zulke complexe ontwikkelelingen dat het terecht een wonder wordt genoemd als dat allemaal goed gaat.

Dus het zou zomaar kunnen zijn dat je wel heel even zwanger bent geweest zonder dat je het weet, maar gewoon ongesteld wordt.

Oh ja en het hangt ook nog af van leeftijd, gezondheid, slechte gewoontes(bijv roken) en erfelijke/familiaire belasting en vast nog meer wat ik ben vergeten hihi.

Maar goed het kan ook allemaal in 1 keer goed gaan en dat hoop ik natuurlijk voor je. Probeer in ieder geval te genieten van het maakproces en dan komt het vast wel goed :)

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Wij zijn nog niet helemaal zo ver maar toch post ik hier ook even mee :p! Ik start as. maandag met mijn laatste strip. Hierna stop ik en ga ik direct aan de foliumzuur tabletten. Va. december - januari willen we er echt voor gaan. Ik vind het allemaal zo ontzettend spannend! Sinds we de knoop doorgehakt hebben denk ik echt aan niets anders meer :D

Iedereen heel veel succes en plezier gewenst!

17. pluisje1985

pluisje1985 Bekend lid

Sep 26, 2009
    610
    0
    0
    mmeke,
    Je hebt gelijk voordat alles goed en wel aangekomen is, moet je dus net geluk hebben. En als het dan raak is spreek je zeker van een wonder. het lijkt allemaal zo van zelf spreken, iedereen om je heen wordt zwanger.
    Ik leef in prencipe wel gezond zullen we maar zeggen, rook niet drink niet, ben 25 jaar en eet gezond en sport elke week. Maar ja dat zegt ook niet alles. Me vriend zijn broer deed er 1,5 jaar over. Dus misschien wij ook wel. Hoop natuurlijk niet, me vriend zegt aldoor maak je niet druk alles komt wel goed. Waarom zijn mannen altijd zo gevoelloos haha.
    Hoop dat ik een beetje een regelmatige cyclus heb want ik stop met de pil na 13 jaar! dus ja dat het goed gaat geloof ik eigenlijk niet. maar ja we wachten het af. sterkte allemaal!

18. flower82

flower82 Actief lid

Sep 1, 2009
    229
    0
    0
    #18 flower82, Oct 4, 2009
    Last edited: Oct 4, 2009
    Aangezien ik al eerder in deze topic heb gereageerd, wil ik even vertellen dat ik gister positief heb getest!!! :)

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hartstikke spannend, stoppen met de pil!
    Maar inderdaad...wacht even met alle hulpmiddelen als ovulatietesten, temperaturen en weet ik wat nog meer.
    Je moet sowieso eerst afwachten wat je lichaam doet, leer daar naar luisteren. Hou het nog leuk en ontspannen. Vrij wanneer je zin hebt. Want dat moet het in eerste instantie natuurlijk zijn: leuk!
    Heel veel succes en op naar een mooie baby!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik herken je gevoel helemaal!!

Ik ben vorige zaterdag ongesteld geworden en sinds dien met de pil gestopt. Wij gaan ook voor onze eerste!!

Inderdaad, iedereen om ons heen lijkt ineens zwanger en ik ben er dagelijks mee bezig in mijn hoofd... Ik moet er eigenlijk iets nuchterder tegenaan kijken en het gewoon de tijd geven maar ik heb al zolang baby kriebels en nu het dan écht is heb ik zoooo weinig gedult!

Jullie succes met klussen en we houden elkaar op de hoogte!

Share This Page