Vetbultje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mevrnathalie, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Ik heb een vraagje, ik kom net terug van mijn huisarts. Ik voelde namelijk een bultje onder de huid op mijn rug, ter hoogte van mijn BH bandje en ik heb ook rugklachten. Nu ben ik net dus even langs mijn huisarts gegaan omdat ik wat ongerust was. Hij gaf aan dat het een vetbultje is, niets ernstigs en ook niet gevaarlijk. Hij kan weggehaald worden maar hij raadde dat af om dit tijdens de zwangerschap te doen. Hij zei ook dat het mogelijk is dat hij door de zwangerschap iets groter is/lijkt dan dat die voorheen is geweest ivm allerlei hormonen. Ik moet het aankijken en evt als ik het weg wil laten halen dit na de zwangerschap laten doen. Nu ben ik wel gerustgesteld maar toch vraag ik me af komt het vaker voor tijdens de zwangerschap, dat je evt last kan krijgen van een vetbultje?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Vaak is het zo dat het vetbultje er eigenlijk al een tijdje zit maar onder invloed van de de zwangerschapshormonen, groter of gevoeliger word. Het kan geen kwaad. Ik zou ook adviseren om het pas na de zwangerscahp weg te laten halen omdat we ook zien dat door het afnemen van de zwangerschapshormonen het bultje ook weer kleiner word.

Imke

3. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hoi Immie,

Bedankt voor je geruststellende reactie, Ik was wel al gerustgesteld door mijn HA maar dan toch nog even die bevestiging willen van de verloskundige. Ik kijk het gewoon aan tot na mijn bevalling, wie weet wordt die kleiner en heb ik zoiets van laat maar zitten...hij is nu ook niet heel erg groot hoor, gelukkig maar. Nogmaals bedankt.

Deel Deze Pagina