Hai meiden, Mijn vriend en ik gingen wel eens naar de sauna. Zo zijn we in de eerste drie maanden van dit jaar 3x geweest. Toen ik zwanger werd zijn we uiteraard even niet gegaan. Nou komt het 'probleem'. Ik kan zo ontzettend goed ontspannen van de sauna dat ik het nu ontzettend mis. Daarbij loop ik rond met ischias en lijkt het me echt fijn om daar bijvoorbeeld de infraroodsauna op te hebben. Nou weet ik dat je in de eerste drie maanden beter niet kan gaan. En daarna alleen als je voor je zwangerschap ook regelmatig ging. Maar wat is regelmatig? Twee keer per maand of vier keer per jaar... Zeg het maar! Ik weet het niet. Ik hoor graag reacties van mede zwangere sauna-gangers of ervaringsdeskundigen
Na 3 maanden tot ongeveer 2 maanden voor de bevalling ( volgens mij ) kun je naar de sauna. Moet je even googlen. Het gaat er volgens mij om dat jij de signalen van jouw lijf herkent. Dat je er dus op tijd uitgaat indien nodig. Daarvoor moet je er ervaring mee hebben en niet voor het eerst gaan. Infrarood mag dan helaas weer niet.
Infrarood mag sowieso niet tijdens de zwangerschap. Hoe het met de sauna zit weet ik niet.Lijkt me een vraagje voor de VK. Succes.
Hoi! Wij gaan ook gemiddeld iets van 4 x per jaar naar de sauna en ben nu tijdens mijn zwangerschap ook al 3x geweest. Ik vind t echt heerlijk! Zolang je goed naar je lichaam luistert en iedere keer langzaam, maar wel goed afkoelt kan het geen kwaad. Er zijn wel 2 sauna's die je moet vermijden: de infrarood en de zuurstofsauna, daar mag je nu echt niet in! Weet niet of je ook een massage erbij wilt boeken, maar bij het elysium hebben ze in ieder geval een buikligkussen voor zwangeren, echt heerlijk om gewoon even op je buik te kunnen liggen en gemasseerd te worden! Volgens mij is het trouwens tot 14 weken dat je er beter niet heen kunt gaan, maar dat moet je even navragen. Veel plezier en relaxse!
ik ben vorige week nog geweest met 30 wkn....moet wel zeggen dat ik het nu minder lang volhield in de sauna....infrarood mag niet.....wij gaan ook zon 5 a 6 x pj
Vanaf 14 weken mag je naar de sauna. Het is inderdaad belangrijk goed naar je lichaam te luisteren, dat kan namelijk anders reageren. Als het te warm wordt of je voelt je niet lekker, ga dan uit de sauna. Zuurstof en infrarood mogen de hele zwangerschap niet. Verder kun je gewoon lekker genieten hoor!
Hey, Hier ook een fanatieke sauna ganger.. Mij is door de saunameester zelf verteld dat je loyly's (opgietingen) beter even kan laten als je zwanger bent door de gevoels warmte kan je een te lage bloeddruk krijgen. Verder is het inderdaad zaak om heel veel te drinken en heel goed naar je lichaam te luisteren. Infrarood mag inderdaad absoluut niet tijdens de zwangerschap Tevens mag je een maand voor je bevaldatum niet meer in het zwembad en bubbelbad. dit omdat je soms al een klein beetje last kan hebben van gebroken vliezen en vanaf dat moment is het zwembad en bubbelbad taboe ivm vergiftiging. Ook kan door het bubbelbad je vliezen breken... Tip: Als het kan bij de sauna vraag om een ontspanningsmassage geloof me je kleine vind het heerlijk!!! Ik heb het nu meerdere keren gedaan en mijn Uk beweegt helemaal mee heel leuk gevoel voor de mama Ik hoop je hiermee geholpen te hebben en wens je heel veel plezier in de sauna!! Ontspan en geniet!!!
en niet in het kouddompelbad!! die verandering is te groot voor je baby werd mij verteld. dus gewoon rustig afkoelen door douche, zwembad en buiten te lopen veel plezier
ik heb wel eens gelezen dat als je voorheen vaak naar de sauna ging je tijdens de zwangerschap ook mag. Je lichaam is er dan aan gewent. Ik ga bijvoorbeeld egt 1 keer in de 2 jaar naar de sauna dus dan zou het niet verstandig zijn omdat je het dan niet gewent bent. Ik zou wel even zoeken op internet of de warmte niet slecht is voor het kindje want heb ook wel eens gehoord dat je niet onder de zonnen bank mag omdat de warmte hiervan afwijkingen kan veroorzaken. Ik zou het denk ik even goed met de verloskundige bespreken. Liefs
Wij zijn de vorige zwangerschap met 35 wkn nog geweest. Heerlijk. Vak had wel geadviseerd om rustig af te koelen als je uit de sauna komt. Dus echt eerst goed buiten afkoelen, dan met koud water voeten en polsen en dan pas helemaal onder de douche idd ivm te grote temperatuurverschillen. Daarom ook idd geen dompelbad. Van de infrarood wist ik niet? Volgens mij heb ik er toen ook ingezeten. Vk heeft dat destijds niet gezegd? Waarom mag die niet?
volgens mij mag die niet omdat die echt in je spieren doordringt ofzoiets. loyl (opgieting) mag niet omdat dit te heet word (ze bootsen immers koorts na)
Lekker hoor, sauna. Ik verheug me er nu alweer op. Nog een paar weken, dan ga ik ook weer eens een dagje boeken. Ik ga normaal gesproken ook een keer of 4 per jaar een dagje, en bij de sportschool regelmatig een klein rondje. Ik denk dat je gewoon goed in de gaten moet houden hoe je je voelt. Zorg dat het comfortabel blijft. Dus wel genieten van de warmte, maar niet bovenin gaan zitten, of direct naast de kachel. Ik vergelijk het maar met racefietsen: dat doe ik normaal graag en vind ik nu echt al te inspannend, maar een flink eind rijden op een gewone fiets werkt super.