Hallo, Ik ben nu 34 weken zwanger, ik ben al die tijd gecontroleerd met de smalle band (bloeddruk) (100+ gewicht) mijn bloeddruk was altijd goed. gister moest ik voor controle en gebruikte ze weer de smalle Band. Ze gaf aan neem toch maar de brede band hij schiet nu al boven de 100 uit. Dus hierna heeft ze de brede band gebruikt ik had toen een bloeddruk van 130 85. Keurig natuurlijk. Maar nu mijn vraag als je start met de smalle moet je die dan niet altijd gebruiken? Nu kan de brede band mogelijk een vertekend beeld geven of heb ik het mis? Het geval wil dat ik vannacht aan het spugen ben geslagen en diaree heb gehad. Ik hou sinds kleine 3 weken vocht vast en voel me niet lekker. Ik heb geen koorts.. Nu kan het natuurlijk gewoon een ordinair buikgriepje zijn.. Maar plots schoot de gedachte van de bloeddrukmeter door mijn hoofd. Mijn verloskundige heeft alleen in de ochtend telefonische dienst tenzij er natuurlijk nood is. Vandaar de vraag aan jullie. Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben. Bedankt.
hoi tja, het is niet helemaal gebruikelijk om van band te verwisselen. als je je zorgen maakt zou ik zeker bellen en vragen of ze je bloeddruk nog eens kunnen meten. Mirjam