Hoi, Ik krijg 2 keer per week een sport/ deep tissue massage vanwege verkrampte rugspieren. Ik hoop binnenkort zwanger te mogen worden en ik lees verschillende berichten over massages tijdens de zwangerschap. Mag dit tijdens de zwangerschap of is het niet goed? gr, Brigitte
Hallo Brigitte, Een massage kan geen kwaad, zeker niet als je zwanger probeert te worden. Het kan juist ontspannend werken. Alleen als je zwanger bent en je wilt graag bevallen wordt wel gezegd dat je met massage van bepaalde drukpunten op het lichaam de weeën kan opwekken. Zoals bijvoorbeeld de hiel, rond de borsten, tepels en armen. Maar ook hier zijn de meningen over verdeeld. Dus als je zwanger bent zou ik je aanraden op te passen met massage op de drukpunten en juist nu te genieten van de massage! Groetjes Monique
Bedankt voor jouw reactie. Is het niet zo dat er veel afvalstoffen vrijkomen die schadelijk kunnen zijn? Ik krijg namelijk een zeer harde (pijnlijke) massage, zeker niet ontspannend
Nee hoor dat kan geen kwaad, ook al is het een harde massage. De afvalstoffen zijn niet gevaarlijk voor een zwangerschap. Wel is het belangrijk om na een massage goed water te drinken om de afvalstoffen snel kwijt te raken. Succes! Groetjes Monique