Aarsmaden begin zwangerschap, help!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door merelv, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    De titel zegt het al...
    Ik ben 5 weken zwanger en kom er net achter dat ik aarsmaden heb.
    Verschrikkelijk omdat ik ook nog ECHT PANICH ben voor kleine insecten enz.
    Nu las ik dat er geen medicatie gebruikt mag worden vooral in het begin van de zwangerschap.
    Hygiënische maatregelen zijn erg belangrijk, dit ga ik dus ook echt doen.
    Maar ik las ook dat een klysma kan helpen?
    Weet iemand nog andere oplossingen?

Maandag bel ik sowieso de huisarts, maar ik ben in staat morgen een klysma te halen of iets anders dat werkt en niet schadelijk is... PPFFTT

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Heb je kindjes?
    Aarsmaden komen met name voor bij kinderen..
    Goede hygiëne is erg belangrijk, je mag er idd geen middel voor nemen omdat dit schadelijk kan zijn voor de beeb.
    Niet gaan jeuken, regelmatig handen wassen (iedereen in het gezin), handdoeken dagelijks verwisselen, deurknoppen en speelgoed van dw kinderen schoonmaken.. besmetting vindt plaats door steeds te worden besmet als je het aan je handen hebt en daarna je handen in je mond doet..
    Een klysma, tsja zou kunnen! Maar daar maak je vaak je gehele darm niet schoon mee.. het is even vervelend, maar als alle aarsmaden uit je zijn, ben je er ook vanaf!

En elke dag wassen en schoon ondergoed aantrekken! Hopelijk ben je er snel vanaf!

3. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

En je onderlaken dagelijks verschonen! Sterkte!

4. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Het klinkt raar...maar helpt uitstekend!een stukje knoflook inbrengen.in de ochtend en avond.geen worm meer te vinden.

5. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    exciting ik heb nog geen kids ;)
    Bedankt voor de tips! Ik ga alles proberen!

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou even overleggen met de hap, gewoon telefonisch!

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe gaat het nu?

Hoe heb je ze eigenlijk opgelopen?

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aarsmaden zijn heel vervelend, mijn dochter is er ook gevoelig voor. Ik kreeg als tip om 's avonds met een flinke klodder Vaseline haar kringspier dicht te smeren, zodat de wormpjes niet zo makkelijk naar buiten kunnen om eitjes te leggen. 's Nachts leggen ze namelijk eitjes rond je kringspier. Het helpt ook tegen de jeuk. Zolang je jezelf niet opnieuw besmet, houdt de besmetting vanzelf op. Maar neem inderdaad even contact op met je huisarts.

9. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Nescio Ik denk dat het al beter aan het worden is, ik weet echt niet hoe ik ze opgelopen heb, wat ik wel weet dat je extra gevoelig er voor kan zijn als je net zwanger bent...
    Kolibrie Goede tip! Ga ik doen!

Ik heb de dokter gisteren gebeld, ik kreeg de assistente aan de lijn die zei dat ze het ging overleggen met de dokter en moest later terug bellen. Toen ik terug belde had ze het niet overlegd en ging ze in een soort almanak kijken. Ze zei, oh geen probleem hor! Je kan gewoon Methanol gebruiken van de drogist. Ik uhm ik heb Methanol, maar in de bijsluiter staat dat je het middel in de eerste 3 maanden niet mag gebruiken... En overal op internet staat het. Zegt ze, ah ja alle medicatie is slecht tijdens de zwangerschap. Je moet het zelf beoordelen of je het wil gebruiken.
    Wat is dat voor een advies!!! Stel dat ik het niet had opgezocht, dan was er misschien wel iets ergs gebeurd!?

Ik wacht het nog even af, anders eis ik gewoon een afspraak bij de dokter zelf.

Deel Deze Pagina