Voor de pasta en salades gebruik ik altijd kant-en-klare producten. Alleen wil ik daar eigenlijk vanaf. Het lijkt mij heerlijk om zelf de sausjes te kunnen maken zonder die chemische troep. Alleen, geen idee hoe?! Maken jullie je sausjes zelf? Hoe doe je dat?
een saus voor in de pasta bij het avond eten? ik heb laatst macaroni schelpjes gemaakt met spinasie (deelblokjes uit de vriezer) geraspte kaas blokjes ham kookroom
Tomatensaus: Veel gepelde tomaten in blokjes snijden Gefruit uitje erdoor Knoflook Provencaalse kruiden. Even laten sudderen om in te dikken. Pim
Tomatenpuree 1 blikje 3 blikken gepelde tomaten ( even door de blender) Basilicum Oregano Laurierblad (1) Zout ( naar smaak) Suiker ( 1 schepje ) Knoflook ( voor mij 5 tenen, maar dat is veel) Olijfolie Olijfolie in de pan. De gepelde tomaten er in. Daarna alle kruiden, zout, en knoflook. Even laten koken. Daarna de tomatenpuree er door en daarna een schep suiker. Dan 1 laurierblad er in. En daarna een half uur laten pruttelen. ( echte Italiaanse saus van Sardinië, )
Ook lekker: Spekjes aanbakken met ui en knoflook. Deze in de pan met pasta. Dan 4 eieren erdoor en even gaar laten worden op een klein vuurtje.
Of: Spekes bakken, knoflook en ui en daarna slagroom erover. Dan de pasta bij het mengsel en daarna nog een kwartier op een laag vuur sudderen.
En de knoflook pasta. In de olijfolie 3 tenen knoflook heel kort even fruiten. Dan over de pasta. Maak het af met peterselie. Heerlijk!
Ik doe altijd: Spinazie (uit de vriezer,gehakte) Spekjes (gerookte reepjes) Boursin (of een andere soort kruidenkaas) Lekker met tagliatelli of simpele spaghetti.
Dit word nog lekkerder door er wat gebroken walnoten bij te fruiten... Yum! Edit: Ik krijg helemaal honger...
Of wat ikzelf vaak maak: Boursin cuisine Champignons Kipfilet in blokjes 1 a2 teentjes knoflook Champignons in vieren snijden, intussen kip bakken, knoflook erbij, champignons erbij, even laten bakken, en als laatste boursin Cuisine erbij. Heerlijk met tagliatelli! En het kan met allerlei groente... @Lucia: Gaat gewone boursin (of andere kruidenkaas) niet schiften dan? Ik durf dat nooit zo goed aan...
Mijn dochters favoriete pastasaus: Olijfolie Uitje knoflook gourgette champignons flesje koksroom Danableu kaasje In deze volgorde in de pan gooien is klaar in de tijd dat je pasta moet koken (hier is kronkelpasta en macaronie favoriet, gewoon een heel pak koken). Wij eten hier met z,n 3en 2 dagen van. De 2e dag voeg ik vaak nog kerstomaatjes toe zodat het niet te saai is om 2 dagen na elkaar hetzelfde te eten maar het kan ook prima in de vriezer, ik zou dan alleen de saus in vriezen.