Nu ben ik sinds dat ik zwanger ben heel erg aan het letten op wat ik eet.. en vermijdt ik ook producten met rauwe eieren ook zoveel mogelijk. Maar nu merk ik dat in veel sauzen (knoflooksaus/mayonaise/ enz.) ook rauwe eieren verwerkt zitten.. in hoeverre kan dit kwaad? zijn de eieren hierin gepasteuriseerd of echt rauw? Ik heb mn VK nog niet gevraagd hierover.. maar ik heb pas de 20e weer een afspraak dus vandaar mijn vraag hierover..
Er is mij verteld dat kant-en-klaar sauzen geen probleem zijn want die zijn idd gepasteuriseerd, maar eigengemaakte mayo is een no-no!
Ja hoor, mag je gewoon eten! In restaurants vraag ik meestal wel of ze het zelf maken of dat het uit een potje komt. Want idd, zelfgemaakte (verse) mayo is een 'no go'. Maar probeer je niet te gek te laten maken hoor, wat je echt niet mag is rauw vlees, au lait cru kazen en alcohol. En daarnaast mag je heeeeel veel wel. Sommige dingen kan je beter even beperkt eten (leverworst ect.), maar op internet zijn er veel dingen over te vinden hoor. In de voedingswijzer staat ook veel info.
Nooit over nagedacht, maar volgens mij kan dat gewoon. Net als hierboven staat. Laat je niet te gek maken door alles wat wel en niet mag. Tuurlijk moet je erop letten, doe ik ook hoor! Maar maak het jezelf niet al te moeilijk..!
Ik heb het me ook weleens afgevraagd ik ben gek op de potten Zaanse mayonaise, ik eet dan ook regelmatig een lekkere klodder zaanse mayo bij mn friet. Er staat ook een afbeelding van een ei op die potten maar of het echt met rauwe eieren is weet ik niet. Ik heb het in ieder geval altijd gegeten.
Als er rauw ei in zat stond het echt niet zo ongekoeld ergens in het schap bij de supermarkt en was het ook niet maanden houdbaar.
Inderdaad producten met rauwe eieren zijn niet langer dan een paar dagen houdbaar. Alles wat je aan kant-en-klare sauzen in de supermarkt koopt is met gepasteuriseerde eieren. Eigenlijk hoef je helemaal niet erg op te letten. Het meeste mag je gewoon hebben op een paar dingen na, die hier al eerder genoemd zijn.