Schaatsen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door iduna, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iduna

iduna Lid

5 jan 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie durft het aan om met een zwangere buik het ijs op te gaan?
    Ik heb zelf het gevoel dat het niet verstandig is, maar het kriebelt zo als je al die schaatsende mensen ziet

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ligt eraan hoe goed je kunt schaatsen he!

Geldt voor het uitvoeren van alle sporten/activiteiten denk ik!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ikzelf zou het beslist niet doen, moet er niet aan denken dat ik op m'n buik val. Sommige dingen kan je gewoon beter ff laten.

4. iduna

iduna Lid

5 jan 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was vroeger semi mijn beroep, maar ja je kan vallen door
    onkunde van mede ijsgenieters.
    Dus ik ga gewoon gezellig kijken en straks over een paar jaar samen met ons kleintje genieten van de ijspret!!

5. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het trekt wel als je iedereen zo ziet schaatsen, maar ook ik doe het niet. Moet er ook niet aan denken dat ik zou vallen!
    En wat nou als er iemand tegen je buik aan knalt per ongeluk? Nee brrr over een paar jaar maar weer.

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ligt er aan hoe lang je zwanger bent, vorig jaar wilde ik ook dolgraag, maar ik was toen hoogzwanger en leek mij toch niet verstandig. Maar als ik toen nog in begin van de zwangerschap had gezeten was ik wel het ijs op gegaan. Alleen zou ik dan 'rustig' schaatsen en niet zo idioot snel als anders.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Begrijp goed dat je er zin in hebt!!! ik ook!!! Maar ik ga het zeker ook niet doen.. je weet maar nooit wat er mis kan gaan.. volgend jaar is het weer winter.

8. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Heb vanmiddag heel eventjes een rondje gemaakt.
    Het voelde alleen niet erg fijn, was heel erg allert en schaatste wel langzaam.

9. iduna

iduna Lid

5 jan 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik ook tot week 16 of 17 geschaatst alleeen toen was er nog geen natuurijs.

10. annacarina2009

4 jan 2012
    12
    0
    0
    huismoeder
    drenthe
    Het is idd een lastige keuze ik heb zelf van de week ook effe op de schaatsen gestaan en idd was ook heel erg alert en langzaam en op geven moment werd ik moe ik de benen en moest nog klein stukkie om bij de kant te komen en ja hoor net voordat ik er bijna ben voelde ik al dat het mis ging en heb ik me gewoon op me knieën laten vallen, was me wel rot geschrokken maar mijn verloskundige zei ook je kleine zit nu nog zo diep verstopt en je bent nog niet zo heel ver het moet raar gaan dat het mis gaat maarja kan wel altijd he.
    Dusja maar ben nu wel barre voorzichtiger geworden en als je denkt te vallen laat je op je knieën vallen .
    Nou s6 met het dubben van wat je nu wel of niet wilt.

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb het niet gedaan. Het kan wellicht nog net, maar ik ben geen goede schaatser (een erg slechte zelfs) en je kan zó hard vallen met schaatsen... Volgend jaar maar weer hoor!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Afhankelijk van de termijn van je zwangerschap!
    Bij de beide dames heb ik het niet gedaan omdat ik ten tijde van de schaatspret al zeker 6 maanden zwanger was.
    Ik ben vroeger ook eigenlijk nooit gevallen ofzo, maar je zult net zien :$

Maar zit je in de eerste paar maanden dan zou ik het zeker wel doen. Je kleintje zit veilig verstopt achter je schaambeen, dus dat kan geen kwaad.

13. me83

me83 Niet meer actief

je kan prima schaatsen tijdens je eerste termijn denk ik.. zoals al word gezegd zit je kleintje veilig weggestopt.. zou wel voor de veiligheid ergens schaatsen waar op dat moment niet teveel mensen of kinderen zijn die onhandig zijn.. want die schaatsen je zo voor je sokken hahahah

14. misa

misa Niet meer actief

Ik durf het niet. Ik heb wel mijn zoontje op de slee voort getrokken op het ijs (dun laagje hoor). Maar ik vond het door eng en heel glad..!

15. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Je kan in de 1e termijn van je zwangerschap zeker nog wel schaatsen. De vk zei 2 jaar gelede tegen mij: als je zou vallen is het vrijwel onmogelijk dat je daardoor een miskraam zou krijgen. Het kindje zit zo goed vast in je baarmoeder. Een miskraam krijg je vrijwel altijd doordat er met de aanleg van het vruchtje/kindje iets niet helemaal goed is.

Waar je wel op moet letten is, dat je, als je valt, je buik wilt beschermen. Je kan dan allerlei rare bewegingen gaan maken om je buik te ontzien (wat eigenlijk helemaal niet nodig is) Door deze rare bewegingen heb je eerder kans op blessures en breuken.

Deel Deze Pagina