14jarige verdachte van misbruik/moord op Romy heeft bekent... http://www.nu.nl/binnenland/4753341/verdachte-14-bekent-misbruik-en-doden-romy-hoevelaken.html Experimenteren oke, maar zo ver grenzen opzoeken, wat heeft die jongen bezield?
Niet te geloven. 14 jaar oud... Ik vind het wel raar dat ze over deze jongen wel bekend hebben gemaakt waar hij van werd verdacht (eerder deze week) en bij de verdachte van Savannah doen ze dit niet. Deze jongen is ook minderjarig. Ik snap het verschil niet.
http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F2657981503%2FRechtbank+verdachte+in+onderzoek+dood+Savannah+blijft+vast.aspx
Wat afschuwelijk allemaal. Ik kan me geen voorstelling maken wat de ouders van Romy en Savannah meemaken. Vreselijk moet het zijn om dit mee te maken. Ik heb 2 meiden van bijna 16 en 17 jaar. Brrrr..... Maar ook moet ik steeds denken aan de ouders van de jongens die zijn opgepakt. Ik heb ook een zoon van 14! Hoe kan je met 14 jaar tot zoiets in staat zijn? Ik kan me het niet voorstellen. Wat moet er ook door die ouders heen gaan. Niet te bevatten dat er dan opeens de politie op de stoep staat met de mededeling dat je zoon verdacht wordt van moord! Ook dan ga je door een hel! En bitter weinig mensen zullen met je mee leven. Afschuwelijk allemaal!
Gisteren was er een interview met een voorganger uit de kerk van Savannah op de radio. Hij haalde een tweet aan waarin werd opgeroepen om de jongens als volwassenen te berechten en gaf aan dat hij daar juist helemaal niet achter staat. Dat hij beide kanten als kinderen en deels ook als slachtoffers ziet. Wat gebeurt er als je dit als jongetje doet? Want het is zo'n ongelooflijke tragedie. Beide kanten is mijn ergste nachtmerrie, dat je kind dit overkomt, maar ook, dat je kind dit doet, hoe gruwelijk moet het zijn? Er zijn alleen maar verliezers in deze verhalen, zulke vreselijke tragedies.
Ik lees wel in dat stuk over veel kinderen in pleeggezinnen. En met problematiek. Maar er staat niet specifiek dat die jongen in een pleeggezin of internaat zit. Het is dan de vraag of hij bij zijn ouders woont en hoe betrokken die ouders zijn. Misschien lees ik ook wel verkeerd