Onze dochter van 9 maanden heeft alweer 2 dagen 40 graden koorts (opgehaald van het kdv met 40,2!). Ik heb altijd begrepen dat je na 3 dagen contact op moet nemen met de ha. Maar eigenlijk vind ik 40 graden koorts best wel veel. Ze ziet er erg beroerd (rillen, kippenvel, lodderig, rood omrande ogen, grauw etc) uit, drinkt wel goed, is alert, maar plast wel minder... Toch maar aankijken, of....?
Als je het niet vertrouwd. Gewoon bellen met de HAP! Laat hen maar inschatten of je langs moet komen denk ik dan altijd.
Volgend mij zeggen ze bij koorts boven 39,5 bij kindjes onder de 1 te bellen. Die 3 dagen koorts is volgens mij tussen 38 en 39,5 graden. Ik zou wel even de hap bellen.
Hoogte van koorts zegt niet zoveel, ze kijken naar hoe ziek je kindje is. Alarmsymptomen zijn: sufheid (niet reageren op naam bv), minder dan de helft dan normaal drinken, geen plasluiers, niet wegdrukbare vlekjes. Heb je het gevoel dat ze pijn heeft? Dan zou je een pcm zetpil kunnen geven maar dit hoeft niet om de koorts te drukken. Dit wordt juist afgeraden om een koortsstuip te voorkomen. Het allerbeste is om naar je moedergevoel te luisteren en daar naar te handelen. Beterschap voor je meisje