Sinds een aantal dagen weigert mn dochter (8 weken) s'avonds de borst. Hiervoor ook al wel eens af en toe maar de laatste week standaard Ze wordt wakker en geeft honger signalen af maar zodra ze bij mn borst in de buurt komt gaat ze schreeuwen, hoofd wegdraaien enz enz ze doet dus geen enkele moeite om aan te happen. Wanneer ik haar dan op mn schouder legt kalmeert ze en begint ze driftig rond te happen, dan probeer ik haar weer aan te leggen, maar gaat het weer mis bij het in de buurt komen van de borst Heel soms lukt het me om dr aan te laten happen door mn pink te geven, hier is ze gek op..dan haal ik mn pink uit dr mondje en dan hapt ze wel naar mn tepel maar goed..al met al s'avonds echt een heel gedoe.. Uiteindelijk stop ik maar met proberen want voor zowel dochter als ik wordt het behoorlijk frustrerend. Ik geef dr dan een flesje afgekolfde melk en dit drinkt ze zonder problemen op, daarna leg ik dr ook zonder problemen aan de borst voor een toetje Ik heb al geprobeerd haar eerder wakker te maken, (dacht dat ze misschien te hongerig was om goed aan te happen? ) juist uit te stellen met een speentje, of haar in slaap te sussen in de hoop dat ze een uurtje later weer wakker wordt en wel aanhapt maar geen van dit allen helpt Hoe krijg ik haar s'avonds weer aan de borst?? Ik voed op verzoek, meestal om de 3a4 uur, soms komt ze eerder. S'avonds clustert ze nooit waardoor mn borsten ook vaak slap aanvoelen. Soms clustert ze in de midddag. dan komt ze om de 2 uur. Ik kolf na de voeding van begin van de avond altijd na zodat ik wat achter de hand heb mocht het s'avonds weer niet lukken. Ook s'nachts komt ze om de 4 uur
Wat je uit kunt proberen is het zogenaamde biologic nursing: hierbij leg je je kindje op je bovenlichaam en zit je zelf onderuit gezakt. Je volgt de volgende stappen: -ga onderuitgezakt zitten/liggen (op bed of de bank) - leg je kindje tussen je borsten op haar buik. Ze voelt jouw lichaam helemaal met haar lichaam. - steun haar billen, zodat ze weet dat je haar 'hebt' - wanneer ze naar een kant beweegt kun je haar met je arm ondersteunen. Deze houding werkt vaak goed wanneer kindjes er zelf niet meer uit komen wat ze moeten doen. Het afzetten en wegduwen geeft aan dat het het niet meer weet. Het frontaal op je liggen spreekt haar instincten aan. Het idee dat je je kindje de leiding geeft spreekt mij erg aan in deze houding. Gewoon eens proberen dus. Ik voeg ook een filmpje toe: Biological Nurturing sample scenario Daarnaast weet ik niet waarom ze dit juist in de avond doet. Is ze naast het drinken onrustig? Kramp, winderig, luiers? Dan zou je daar naar kunnen kijken. Veel succes, gewoon doorzetten hoor!