@Mari: flessen kun je goed verdelen in even grote porties. Bij live borstvoeding werkt dat toch wat anders: 's ochtends heb je meestal meer voeding dan 's avonds. Dus ja, dat is toch wel anders voeden dan
oke, maar mijn zoontje vraagt dus niet vaak om voeding maar als ik het hem dan aanbied dan drinkt hij wel. als ik nou op verzoek zou voeden en hem dus zou laten slapen dan krijgt hij dus minder voedingen. shema was inderdaad vanuit het zh en de kraamverzorgster is daar ook mee door gegaan. die zei dus dat ik 6 keer moest voeden en dat hij dan eventueel s'nachts nog een 7e voeding mocht hebben. en dan dus ook 6 á 7 keer verschonen per dag. ( als hij flink gepoept heeft nog een extra verschoning )
Hier ook op verzoek. Ze drinkt meestal rond 21u voor de laatste keer en komt dan altijd weer om 4.00u en dan 's morgens weer. Heb ook een aantal keren geprobeerd om haar om 23u nog te voeden maar dan kwam ze steeds weer om de 3 uur dus had geen zin. Vind het ook prima zo!
@Mari: hier ben ik 's nachts al vrij snel gestopt met verschonen: als ze niet gepoept had, hield de luier het doorgaans wel ff, (eerst een tijdje trouwens nog 1 keer verschonen 's nachts, ook als ze wel vaker kwam, omdat de luier dan nog wel erg vol zat). Als jij op verzoek zou gaan voeden, zou je misschien idd minder voedingen krijgen, maar wel de kans dat ie meer per keer gaat drinken he? Bij KV bouw je dat op, (meer voeding over minder flessen) dus ik zou me voor kunnen stellen dat, omdat je nu op schema voedt, je een beetje zoiets als bij KV aan zou gaan houden. Normaal regelt een kindje dat zelf wel aan de borst, terwijl dat voor jouw kindje nu niet mogelijk is en jij dat meer zou moeten gaan regelen. Zou ik nu nog niet zo 1-2-3 doen hoor, denk dat je op zich ook wel kunt merken als hij aan grotere flessen toe is, (kortere slaapjes bijv).
Mijn zoontje gaat tegen 9uur slapen, en dan komt hij 'snachts nog 1 of 2 keer. Dus verschonen doe ik altijd midden in de nacht. Mocht hij toch een keer doorslapen, dan verschoon ik hem echt alleen als hij gepoept heeft. Wij gebruiken vrij grote luiers, dus er past genoeg in. Op het dagverblijf krijgt hij de fles, en die gebeurd ook op aanvraag. Misschien niet handig voor hun,maar tot nu toe geen klachten gehoord. Er is alleen 1 nadeel als hij de fles op aanvraag krijgt, en dat is dat hij langer moet wachten tot het op temperatuur is. En dan word meneer wel eens ongeduldig haha. Toch wel handig borstvoeding, de baby's hoeven nooit lang te wachten totdat het klaar is Leuk om de reacties te lezen