Sinds twee weken hebben wij een juicer waar ik sapjes mee maak voor dl. Ze vindt het heerlijk en kan er geen genoeg van krijgen. Ik heb het idee dat het ook best gezonde sapjes zijn en ze mag dus elke dag wel een volle beker hiervan. Wat zijn bij jullie de meningen over hoe gezond zulke sapjes zijn? Ik maak ze trouwens niet alleen van fruit, vandaag bijvoorbeeld een sapje van bietjes, wortel en appel.
Natuurlijk is dat gezond! ! Het is toch pure groente en fruit? Alleen zou ik het niet s avonds geven ivm de zuren (voor de tandjes), en in de gaten houden dat ze per saldo niet veel meer fruit per dag eet/drinkt dan 2-3 grote stukken
Mmmm lekker. Ik zou inderdaad niet de hele dag door sapjes geven, is elke keer toch een aanslag op de tanden.
Je kan af en toe 1 portie fruit per dag vervangen door 1 glas versgeperst sap, maar ik zou het niet dagelijks doen. De vezels ben je kwijt en die heb je toch nodig. Je kan overwegen de pulp op te laten lepelen (mijn dochters vechten erom) of onder wat yoghurt te roeren en zo alsnog de vezels binnen te hebben. Verder is het een aanslag op de tanden, maar dat kan je wat counteren door het met een rietje te laten drinken. Tot slot geeft het veel minder een verzadigd gevoel omdat de vezels dus mankeren, en omdat je niet kauwt (voor sap met veel pulp kan dit dan weer tot spijsverteringsproblemen leiden). Lekker is het in elk geval, en gezond dus ook als je het een beetje verstandig aanpakt. Hier is het een zondagse traditie, versgeperst sap drinken bij het ontbijt en de pulp lepelen de meisjes op.
top he zo'n juicer... het is hier de enige manier om groente naar binnen te krijgen bij mn zoon van 2,5.