13 weken nog steeds 8 voedingen.

Discussie in 'Voeding' gestart door Roosvlas, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    Hoi ,

Mijn dochtertje is nu 13 weken en weegt 7 kilo.
    alleen zit ik nog steeds!! op 8 voedingen per dag.
    ze wilt gewoon niet meer drinken dan 120 cc flesvoeding. soms drinkt ze maar 90 cc , maar hierdoor komt ze ontzettend vaak.
    nu hebben ze op het cb gezegd dat we pap bij de laatste voeding moeten doen..

ik heb echt geen idee hoe ik haar moet terugkrijgen naar wat ze op het cb zeggen ,naar 5 voedingen!

wat kan ik hier aan doen? want zo blijven we maar bezig met voeden.

aslvast bedankt

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Sorry??
    Alsjeblieft, niet naar dit soort adviezen luisteren.
    Je kindje is 13 weken, en dan adviseren ze pap?
    Die mogen eens heel snel op opfris cursus. Willens en wetens
    de darmpjes belasten omdat....ja waarom eigenlijk?
    Omdat jouw kindje niet in het Nutricia-stramien past?

Volg je kindje, het is prima zo. Er komt vanzelf meer tijd tussen de voedingen te zitten.

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    klinkt alsof je goed de behoeftes volgt van je kindje en haar maagje niet onnodig oprekt.

Pap met 13 weken? Wat een belachelijk advies! Bijvoeding (pap is bijvoeding) voor 4mnd is gewoon echt niet goed.

En wat Zoe zegt, dit mogen ze echt niet adviseren!!

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    :(:$ ze hebben daar nooit van voeden op verzoek gehoord blijkbaar. Wat een dieptriest en slecht advies zeg! Je kindje gaat minder voedingen drinken wanneer ze daar aan toe is. En zoveel is 6 voedingen toch niet?

5. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    Nee ik vind het zeker niet erg om haar 8 x te voeden.. Ze deden op het consultatie bureau net alsof het super erg was dat ze nog op die aantal voedingen zat. Ik moest het van hun gaan terug schroeven.
    En wat het gekke nog was waardoor ik bijna helemaal achterover sloeg was dat ik de pap met een lepel moest gaan geven , zodat haar mond motoriek alvast kon gaan beginnen.. Want ze was volgens hun daar wel aan toe!! Ik was helemaal overrompeld toen ik daar was en had eigenlijk niet zoveel erop gezegd.. maar een maal thuis gekomen en ik had het er met mijn man over.. hadden we allebei zo iets van.. WAT?!?! Wat een debiel advies ..

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Oh sorry 8. Ik las niet goed. Maar dan nog. Ze gaat vanzelf wel minder drinken lijkt me. Ik heb geen ervaring met flesvoeding maar volgens mij is het prima zolang je maar niet de max aan schepjes overschreidt.

Edit: en gelukkig vinden jullie het ook een absurt advies

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    8 voedingen is prima toch? Ik eet en drink ook minimaal 8x daags, mijn kinderen ook.
    Lijkt me heel logisch dat dat voor een baby ook heel goed en natuurlijk is.
    De natuurlijke maaginhoud van een baby is pas bij 1 jaar 150ml.
    Mijn jongste heeft altijd 80-120ml gedronken, die kreeg bv maar wilde uit een flesje deze hoeveelheden.

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat een advies! pfff

Niet druk maken om de aantal voedingen.
    Mijn oudste heeft tot 8 maanden echt heel vaak de fles aangeboden gekregen op een dag.

Hier nu ook eentje van 13 weken en 7 kilo, en die wil wel graag grote hoeveelheden drinken maar haar maagje kan dat lang niet aan .
    En ivm reflux krijgt ze vaker fles en dan minder hoeveelheden.

Vind het top van je dat je zo naar je kindje luistert

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat 'mag' van het CB ook maar 7x hoor ;)

Ontopic: Prima zo. Ik gaf BV en dat was wel 10-12x. Vonden ze ook heel gek daar. Bij de tweede ging het ook zo en was het inees normaal. Ligt dus ook aan wie je hebt.

Deel Deze Pagina