Baarmoedergroei goed, baby ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lumiere, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Weet iemand of, als de vlk constateert dat je baarmoeder goed groeit, dit automatisch betekent dat de baby ook goed groeit?

Ons manneke zat zowel met 12 als met 17wk ruim een week voor op groei, en met de 20wk echo zat hij precies op de p50, iets minder hard gegroeid dus maar wel gewoon goed. Sindsdien geen echo meer. Vlg de vlk groeit mijn baarmoeder erg goed, zit al hoger dan gemiddeld voor de termijn. Ik krijg pas in week 35-36 weer een echo, vraag me af of de vlk het zou ontdekken als beebje toch achter zou gaan lopen. Kan ze dat bepalen dmv baarmoeder meten zoals ze dat bij controles doen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nee dat kan echt alleen met groeiecho's.hier groeide de buik gewoon goed maar madam was toch echt klein.du groeit mn buik een stuk sneller maar nog geen idee over de groei,de eerste groeiecho heb ik pas volgende week.

3. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me dit ook af en toen heb ik het aan de vk gevraagd. Vanaf zo'n 28 weken kunnen ze ook voelen hoe het kindje ligt, dus dan is er wat beter in te schatten hoe groot het is. Alleen als er vermoed word dat het niet goed gaat met de groei word er een extra echo gemaakt hier. Dus nouja dan zal het wel ;)

Deel Deze Pagina