Lage bloeddruk, steeds licht in m'n hoofd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emjay, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Meiden graag jullie advies!

Normaliter heb ik een hele normale bloeddruk, maar sinds de zwangerschap is deze een stuk lager: 100/60. Op zich niks mis mee volgens de verloskundige, maar voor mijn doen is het best laag. Maar nu schommelt m'n bloeddruk steeds en heb ik dipjes waarbij ik echt helemaal licht word in mijn hoofd. Vorige week zelfs flauwgevallen. Niks ernstigs zegt de vk, moet maar gewoon een dropje eten als het weer gebeurt. Maargoed, ik heb er nu echt een aantal keer per dag last van en het drop komt me onderhand de keel uit!

Iemand enig idee wat je hier verder nog aan kan doen? Want ik vind het geen fijn idee dat ik dus nu ook in de supermarkt soms even moet gaan zitten, laat staan als ik een stukje moet fietsen...

Ik wil bij m'n komende bezoek aan de vk in ieder geval vragen of ze m'n hb willen prikken want die is normaliter vaak wat aan de lage kant (hoewel laatste keer met prikken wel weer perfect).

2. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    drop hielp bij mij heel goed. En ijzerrijke dingen eten! Gezond eten en frisse lucht...heel veel meer kun je volgens mij niet doen. Misschien dat ze er wel wat voor hebben? zou het anders even vragen aan je vk.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zoethoutthee werkt bloeddrukverhogend en daarvan kun je dus ook 1-2 kopjes per dag nemen.
    Zodra je merkt dat je bloeddruk weer stijgt, wel weer even wat rustiger aan doen met de zoethout en de drop, maar zolang je veel licht in je hoofd blijft, kun je dus ook lekker zoethoutthee pakken :)

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik had voor de nood altijd drop of andere zoute snoepjes in mijn tas zitten. Verder regelmatig eten en denk dan vooral aan bouillon of een opkikker oid.
    En inderdaad kan een lage bloeddruk geen kwaad voor de jou en de baby (alhoewel jouw bloeddruk in principe niet laag is, maar gewoon netjes..). En flauwvallen ook niet. Maar je kunt natuurlijk wel heel slecht terecht komen, dus ga even zitten als het niet gaat!

5. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Bedankt voor het advies meiden!

Ik weet dat m'n bloeddruk officieel niet (te) laag is, maar ik heb gewoon het gevoel dat 'ie af en toe flink dipt. Ik eet inderdaad al drop, heb Lakrisal in m'n tas en eet de hele dag door kleine dingetjes.

't Is niet zozeer dat ik me zorgen maak, maar het is gewoon vervelend!

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik heb er ook last van en er is jammer genoeg niet heel veel aan te doen. Bouillon en cup-a-soup zijn flink zout. Op dagen dat ik erg veel flauwtes heb drink ik gewoon drie koppen bouillon tussendoor.

Verder (uit voorzorg) als ik aan het koken ben pak ik er heel suf een stoel bij als ik de groente sta te snijden anders red ik het niet ;)

Het is wel met vlagen hoor. Ene dag flink beroerd volgende dag niets aan de hand. Vanaf 20 weken schijnt je bloeddruk weer te gaan stijgen. Daar hoop ik dus op ;)

7. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    theangels daar hoopte ik dus ook op, maar so far no luck!
    We blijven hopen!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik zit nu telkens op ong 98/54. En lig in het ziekenhuis. De gyns vinden dit normaal..de verloskundigen maken zicht zorgen..En willen dat ik alles stap voor stap en op het gemak doe ivm duizelingen.

Drop, cup a soup..zout...

9. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Die van mij is meestal 90 over 50, de gyn. Vind dit niet gek,.ze zegt beter te laag dan te hoog...

Maar wel erg vervelend voor je dat je er veel last van hebt!
    Dat heb ik niet echt, ja ik zie weleens sterretjes maar thats it....

Succes ermee!

10. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    hier ook altijd lage bloeddruk! 100/50 zoiets, niks erg volgens de HA.
    maar het is wel vervelend als je iedere keer bijna flauwvalt. ik probeer zoveel mogelijk kleine beetje te eten en er niet een paar uur tussen laten! en idd cup a soup enzo... handje chips of TUC helpt bij mij ook wel.

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ook gehad in de vorige zwangerschap, nu ook weer steeds. Rustig aan doen, en zorgen dat je drop bij je hebt. Of iig iets zouts

Deel Deze Pagina