Savonds niet meer willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindalovesmo, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Onze lieve kleine meid van bijna 13 maand heeft sinds een week ongeveer moeite om savonds in slaap te komen.
    Smiddags is het geen probleem en slaapt ze binnen 5 minuten.

Alleen de laatste 2 avonden is het echt drama! Huilen, krijsen en ook helemaal overstuur. Nu ligt ze naast man lief in bed en ze slaapt binnen een paar minuten.

Is dit een fase? Of kan ze bijvoorbeeld bang zijn in het donker?:)

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was hier ook drama! Was een aantal weken, wat hier hielp was het middagslaapje maar beperken tot 30 min, de ochtend slaapt ze nog. Duidelijk benoemen dat we naar beneden gaan en wat we gaan doen etc. Ze is een aantal weken op ons in slaap gevallen, vermoedelijk had ze daar even behoefte aan?! Nu gaat het weer prima. Het was echt drama zodra we weg liepen en dan meteen helemaal overstuur.

Wij hebben altijd een lampje aan totdat wij zelf gaan slapen, maar dat ze even rustig in slaap kan vallen en het niet meteen donker is.

3. Lindalovesmo

sochtends slaapt ze niet, het is alleen de middag dat ze nog slaapt. Meestal van 1 tot 3. Ik kan wel proberen of dat wat korter kan.

Meestal ging ze dan weer rond 8 uur naar bed, maar laatste paar dagen sliep ze niet voor half 11. Hopelijk gaat het snel over.:)

4. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Dat was hier ook rond de 13 maanden. Het heeft hier 1,5 week geduurd, daarna was het weer als vanouds. Hier rond de 17 en 21 maanden ook. Bij de 21 maanden was ook het middagslaapje een drama. Zijn volgens mij sprongetjes.

5. Lindalovesmo

Ik had gedacht dat ze het sprongetje al gehad had, omdat ze een tijdje overdag heel lastig was. Maar we slaan ons er wel door heen, even doorbijten nog dus.

Iig bedankt, ik ga me alvast weer voorbereiden op vanavond:p

6. Vitas

Vitas Lid

21 sep 2014
    86
    5
    8
    Heel herkenbaar. Onze dochter is nu 14 maanden en heeft precies hetzelfde. Overdag slapen geen probleem maar in de avond is het een dikke drama. Ook krijgt ze er nu 5 kiezen doorheen dus dat werkt ook niet mee.
    Gisteravond heb ik maar een stukje met haar gewandeld en toen ik haar neerlegde ging ze zonder morren slapen. Ook wel lekker na 2 weken een keer om 19.30 rustig tv te kijken😉

7. Lindalovesmo

Dus je kreeg het drama dubbel op, ook lastig. Al ben je er daarna ook wel vanaf hoop ik dan voor je;)
    Ja ik kan me voorstellen dat je dat heerlijk vind! Ik vind in de avond een uurtje voor mezelf ook fijn, maar dat lukt nu niet echt:( als ze eindelijk ligt te slapen ben ik zelf ook op:)

Deel Deze Pagina